urbanisme

Els FGC deixen pas a un Sabadell en obres

A mesura que es van acabant les feines a les estacions es duen a terme accions en superfície | L’àmbit de Gràcia i Can Feu recuperarà la normalitat l’any que ve

per Redacció, Sabadell | 26 d'octubre de 2016 a les 11:33 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 26 d'octubre de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
 
Els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) han dotat Sabadell d’una xarxa de metro que es veurà enllestida la primavera de l’any que ve, però això no significa que hagin acabat les obres. Al contrari, es preveu que s’allarguin a mesura que es vagin acabant els treballs a les estacions, amb l’objectiu d’aprofitar els canvis de mobilitat.

 
El consistori ha entomat el perllongament com una oportunitat per a recuperar espai públic i definir nous eixos cívics. De la mateixa manera, es vol apostar per cedir espai al vianant i la bicicleta. “Despleguem els projectes que en algun moment o altre havíem dissenyat, amb un calendari de terminis que permetrà tenir la ciutat transformada per relligar-la”; assenyala l’alcalde, Juli Fernàndez.

 
S’ha trobat, però, amb impediments, com el del Passeig de la Plaça Major, on les àrees de seguretat previstes per als serveis d’emergències obliguen a no instal·lar-hi elements fixes en gran part de l’espai, un aspecte no contemplat públicament fins aquesta mateixa setmana.

El projecte, estació a estació
 
Amb tot, s’han aplicat uns criteris que en cada àmbit on hi ha una estació es concreten de la següent manera:
 
Can Feu – Gràcia: soterrar les vies i eliminar les barreres físiques, cedint espai al vianant i pacificar la Rambla Ibèria. A la vegada, es dotarà l’espai de l’Oficina de l’Associacionisme.
 
Sabadell Plaça Major: ha de servir per posar en valor el centre històric i recuperar la memòria històrica. A més, està inclòs en el pla per replantejar el centre de la ciutat, amb la voluntat de cedir espai als vianants. Els impediments fan que perdi pes a l’hora d’acollir actes, però es preveu un ús integral a partir d’un concurs arquitectònic pendent de desenvolupar-se. Estarà tallat al trànsit en el primer trimestre de 2017.
 
La Creu Alta: l’espai és objecte de discussió entre l’Ajuntament i la Generalitat per decidir què s’hi fa en superfície; Barcelona hi vol un aparcament, però Sabadell opta per una plaça.
 
Sabadell Nord: connectivitat entre Rodalies i FGC, s’hi preveu la creació d’un auditori.
 
Sabadell Parc del Nord: es crearà un connector verd que enllaçarà els barris amb el Parc Fluvial del riu Ripoll, pacificant els carrers de l’entorn i dotant la ciutat d’un nou parc.

 

Participació