Els sabadellencs troben les noves estacions modernes però amb inconvenients

La manca d'escales mecàniques per baixar es consideren un problema | En general es valora l'obra d'adequada a les expectatives

Cartell de benvinguda a l'estació de Sabadell Plaça Major
Cartell de benvinguda a l'estació de Sabadell Plaça Major | Albert Segura
Norma Vidal
13 de setembre del 2016
Actualitzat a les 11:33h


Aquest dimarts les parades de Sabadell Estació i Sabadell Rambla passaran a la història, i deixaran pas a les de Can Feu - Gràcia i Sabadell Plaça Major, que es connectaran de manera definitiva a la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Aquest dilluns els sabadallencs ja han pogut, però, conèixer de primera mà com són les dues noves parades i pujar en el primer tren que les ha unit oficialment, batejat amb el nom de Joan Oliver.

Molts dels viatgers feien aquella cara de quan s'entra en un lloc per primer cop però tot el que veus et sona. Tot i això, la gràcia era conèixer de primera mà els vestíbuls, les escales o les andanes que cada dia, a partir d'avui, veuran corredisses i esperes. "Ha quedat una estació molt bonica, han trigat, però ara toca gaudir-la i que la gent la respecti", expressava Cosnol Gil, veïna del centre, a l'estació de Can Feu - Gràcia.

El recorregut entre les dues parades, de poc més de dos minuts, ha fet que molts dels passatgers optessin per quedar-se a dins del tren, empalmant anada i tornada. "Val la pena, després de tant de temps", explicava en Joan Costa a l'interior del primer vagó.

Ara bé, no tot són flors i violes. S'ha fet molta broma sobre els acabats de les estacions, que convinen un estil modern amb l'estil brutalista, segons explica FGC. Amb això, mitja estació compta amb acabats com els de la resta de parades de la xarxa, mentre que l'altra meitat compta amb l'esquelet, amb elements visibles a simple vista, murs despullats i terres d'una tonalitat més clara.

Tampoc ha agradat l'accés a l'estació de Sabadell Plaça Major. "Han posat una escala mecànica de pujada, però no de baixada, i l'estació del centre és a 30 metres sota terra, si hi ha gent que ha baixat les escales caminant...", explicava Francesc Sallent. Un dels elements que ha cridat l'atenció és la manera com s'ha subtituït el nom de les antigues estacions pel de les noves, on en lloc de canviar el cartell sencer s'hi ha posat una enganxina a sobre.

Sigui com sigui, les dues estacions ja estan avui plenament operatives, amb els deures pendents de seguir l'ampliació fins al nord de la ciutat. La previsió de FGC i la Generalitat és que es pugui inaugurar el perllongament acabat a la primavera, si bé el soterrament total entre Gràcia i Can Feu haurà d'esperar un xic més.