AMPLIACIÓ DELS fgc

Puigdemont acusa a l'Estat de «desídia, deixadesa i abandonament» amb la xarxa ferroviària catalana

El president de la Generalitat ho contraposa l’actitud de Madrid a la inversió amb retorn social que fa la Generalitat | Ho ha dit en l’entrada en funcionament de dues noves estacions dels FGC a Sabadell

per Albert Segura, Sabadell | 12 de setembre de 2016 a les 13:02 |
Carles Puigdemont, en la inauguració de les dues noves estacions dels FGC | Juanma Peláez
Aquesta informació es va publicar originalment el 12 de setembre de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, no s’ha mossegat la llengua a l’hora de valorar l’actitud que Madrid té amb Catalunya en matèria ferroviària. En la inauguració de les dues noves estacions dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a Sabadell, Puigdemont ha acusat el govern de l’Estat d’actuar amb “desídia, deixadesa i abandonament” amb la xarxa de trens que depèn de més enllà de l’Ebre.
 

Amb els números a la mà, Puigdemont ha assenyalat que l’any passat Adif només va executar el 25% d’inversió prevista, amb 31,7 milions d’euros aportats dels 118,4 dels quals disposava inicialment. De la mateixa manera, Renfe tampoc va complir, amb un 5,1% dels 115 milions d’euros d’inversió prevista inicialment.
 

“L’Estat espanyol és titular dels Rodalies i els Regionals, però actua amb desídia, deixadesa i abandonament”, ha assegurat Puigdemont. “Molt bones paraules, molt bones intencions, alguns copets a l’espatlla de tant en tant, sobretot quan es va a Madrid, però molt poca feina feta”, ha afegit.
 
De la mateixa manera, Puigdemont ressalta que dels 163 euros de mitjana invertits en matèria ferroviària per ciutadà l’any passat, als catalans només els va tocar 99,5 euros, mentre que a Castella i Lleó s’hi van destinar 553 euros per ciutadà. De la mateixa manera, del pla ferroviari 2008-2015 per a Rodalies només se n’ha executat el 10% mentre que a Madrid és pràcticament del 100%, i dels 306 milions d’euros pactats en un nou pla de 2013 només se n’han aportat el 4,1%.
 
Catalunya, l'exemple

En contra, Puigdemont ha posat en primer pla l’esforç inversor de la Generalitat en matèria ferroviària: “En poc més d’un any hem posat en marxa el perllongament dels FGC a Terrassa, amb una inversió de 400 milions d’euros, la L9 del metro, amb 2.900 milions, i l’ampliació dels FGC a Sabadell, amb 430”, ha assenyalat.

En aquest sentit, defensa que la inversió s’ha fet a les zones on hi ha més concentració d’habitants i més activitat econòmica, fet que es tradueix en una “aposta pel transport públic amb una rendibilitat social que aporta una rendibilitat social amb un augment significatiu dels usuaris i beneficiaris, que permet congelar tarifes i fins i tot rebaixar-les”, ha assegurat.

 

Participació