infraestructures

L'ampliació dels FGC a Sabadell farà revisar les línies de bus

El primer tram del servei entrarà en funcionament el 12 de setembre | El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, presidirà l'acte | Caldrà revisar si hi ha línies que es complementen o se solapen

per Redacció, 6 de setembre de 2016 a les 08:00 |
Usuaris a l'interior d'un bus a Sabadell | Juanma Peláez
Aquesta informació es va publicar originalment el 6 de setembre de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'entrada en funcionament de l'ampliació dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a Sabadell comportarà una revisió de la xarxa del bus urbà a la capital vallesana. Els trens arribaran al Passeig de la Plaça Major aquest proper 12 de setembre, però no serà fins l'any que ve quan tota la xarxa entri en servei, arribant. així, fins a Ca n'Oriac.

La posada en servei de les dues primeres estacions de la xarxa, Can Feu - Gràcia i Sabadell Plaça Major, no haurien de suposar un canvi massa gran en l'ús del bus, si bé la cosa canvia si analitzem l'efecte que pot tenir l'arribada del tren a Ca n'Oriac, passant per l'Eix Macià. Amb aquesta nova fotografia, caldrà valorar si convé disposar d'un servei de bus que se solapi en part amb el del tren.


"Tots els estudis que s'han realitzat fins ara, tant de FGC, com de Transports Urbans de Sabadell (TUS) i l'Ajuntament, ens mostren que les dues xarxes són totalment complementàries, és més, es potencien de cara a captar més usuaris per la xarxa del transport públic i reduir la utilització del vehicle privat", defensa Xavier Cañadas, gerent de Tus, en declaracions a NacióSabadell.

Tot i això, l'empresa assegura que fa un seguiment acurat del servei. De fet, durant la primavera passada, es van recollir dades per definir quin és l'ús que fan els sabadellencs del bus, unes dades que un cop analitzades es posaran a disposició del Servei de Mobilitat de l'Ajuntament de Sabadell per prendre les mesures que siguin necessàries.

 

Participació