Una guia convida a «escollir la teva pròpia aventura» per pobles de la comarca

Està dissenyada per atraure al públic familiar | Vol apropar els tresors amagats a una quinzena de municipis de menys de 15.000 habitants de la comarca

El cantó nord de la Mola, amb neu testimonial aquest diumenge al migdia
El cantó nord de la Mola, amb neu testimonial aquest diumenge al migdia | Juanma Peláez
Norma Vidal
18 d'agost del 2016
Igual que els llibres ens han permès des de ben menuts viatjar a planetes llunyans, escollir entre lluitar amb pirates o navegar per oceans immensos, ara el Consell Comarcal ens proposa endinsar-nos en els atractius turístics que amaga el Vallès Occidental a través d'una guia que convida a escollir com volem que sigui la nostra pròpia aventura. Es tracta d'un document que és pot consultar a la pàgina web del Consorci de Turisme i que també pot trobar-se a diversos ajuntaments, escoles i punts turístics de la comarca. 

La iniciativa s'emmarca en la nova estratègia turística del Consorci i que també inclou la creació d'una nova imatge, un nou logo i de la marca Viu el Vallès. "Hi ha diversos eixos que volem potenciar i un d'ells és el del turisme de proximitat perquè els habitants del Vallès sàpiguen què és el que tenen a la vora de casa per gaudir en família", comenta Victor Puig, president del Consorci de Turisme del Vallès Occidental. 

En aquest sentit explica que amb la voluntat de fer quelcom innovador, va sorgir la idea de dissenyar una guia diferent a les clàssiques i que incorporés un component familiar. "El format de tria la teva aventura com feien els contes que teniem de joves o de nens permet als visitants fer el cap de setmana o l'estada a mida en funció del que escullin", assegura. Així, el document planteja diverses preguntes sobre passejades, activitats esportives o lúdiques o fins hi tot relacionades amb el menjar i en funció de les preferències dels lectors es va confeccionant una proposta turística. 

En total la guia inclou 17 municipis de la comarca de menys de 15.000 habitants i que es troben ubicats a la zona nord oest del Vallès Occidental. "Les petites viles tenien poca incidència en altres eixos estratègics que ens havíem plantejat i aquesta ha estat la manera d'incloure-les i potenciar-les", indica Puig. 

Entre les propostes que hi trobem hi ha clàssics com la pujada a la Mola o una passejada pel Pont del Diable de Castellbisbal, així com d'altres de diversa tipologia com una classe d'iniciació al golf a Matadepera, excursions a cavall per Ullastrell, una visita al Castell de Palau-solità i Plegamants, un tast de vins o tallers d'el·laboració de formatges o cervesa, entre moltes altres.  

La voluntat és que es duguin a terme més edicions d'aquesta guia que vagin ampliant i complementant l'oferta actual i on també s'hi sumin propostes d'altres municipis. 

L'esport i els negocis, altres eixos estratègics

Puig ha explicat que a banda del turisme de proximitat, el Consorci també treballa en dos eixos més com són l'esportiu i el turisme de negocis. Així apunta que la voluntat de l'ens és convertir la comarca en un punt de referència per a clubs esportius d'altres països que busquen ubicacions per dur a terme estades. "Tenim una comarca molt rica en equipaments esportius, clubs i esportistes federats", ha assegurat Puig que ha dit que moltes entitats del nord d'Europa valoren el clima de Catalunya i tenen interès en venir a fer entrenaments a casa nostra. "Volem posar en marxa un portal esportiu on s'hi pugui ajuntar tota l'oferta amb equipaments, clubs hotels i ser un referent en aquest àmbit", ha indicat el president del Consorci que ha dit que es tracta d'un projecte ambiciós i amb un pressupost elevat que està previst que pugui esdevenir una realitat durant el mandat. 

Pel que fa a l'eix vinculat amb els negocis, Puig ha recordat que Barcelona i la zona de El Baix Llobregat acullen una elevada xifra de fires. "Volem donar una sortida a totes les persones que ja han estat a Barcelona i que busquen una oferta complementària que els aporti més tranquil·litat", comenta Puig que posa en valor la idea de vincular el turisme amb la feina i les reunions empresarials.