Aquest article es va publicar originalment el 30 de juliol de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L’empresa sabadellenca
Twenty Corner ha ideat un sistema perquè els usuaris puguem saber com s’ha elaborat un producte, en clara consonància amb la filosofia cada cop més estesa per conscienciar-se sobre l’origen net i lliure d’explotació o corrupció de tot allò que comprem. El sistema s’ha batejat com a Passport i utilitza un sistema d’emissió de la informació a través del sistema NFC (Comunicació de Camp de Proximitat) amb el qual la majoria dels telèfons ja estan equipats.
La firma va néixer fa dos anys a Sabadell per dinamitzar els comerços multimarca i els nous dissenyadors. “El sistema ens permet que el creador d’un producte pugui ensenyar al client tota la traçabilitat dels elements que el componen”, apunta Rosa Ponts, propietària de Twenty Corner.
El sistema funciona apropant un telèfon amb tecnologia NFC a l'antena que té el producte, situada a les etiquetes. En fer aquest gest, l'usuari obté informació sobre el propi article, amb fotos i text, o les condicions del seu ús i dels materials. Twenty Corner va presentar el seu sistema a la passarel·la 080 de Barcelona, fet que li ha obert la porta a molts clients que ja estan treballant per incorporar-lo en les seves línies a partir de la tardor.
Twenty Corner compta amb vuit treballadors i preveu tancar l'any 2016 amb una facturació de 200.000 euros.