El debat sobre com protegir el disseny i la creativitat omple l’ESDi

El centre ha acollit la I Jornada sobre la Protecció de la Creativitat | Hi han participat marques tan reconegudes com SEAT o Desigual

Redacció
10 de juny del 2016
Actualitzat a les 11:07h
Invertir en protegir la creativitat i la marca i crear drets de propietat que sigui forts són dos conceptes claus que les empreses i els dissenyadors d'avui en dia han de tenir presents en el moment de crear un nou producte. Aquestes són algunes de les principals conclusions que es desprenen de la I Jornada sobre la Protecció de la Creativitat que es va celebrar aquest dijous a l'Escola Superior de Disseny ESDi. La sessió va comptar amb una cinquantena d'assistents i la participació de representants de marques tan notables com Desigual, Roca, Mustang o SEAT. 

"Reconèixer la propietat industrial és i serà clau en el llindar d’una nova era: la del tecnodisseny i l’smart design". Amb aquesta frase, Antoni Garrell, president de la Fundació per l’ESDi FUNDIT, donava el tret de sortida a la Jornada que va celebrar-se a l’auditori de l'ESDi. La cita va comptar amb dues taules rodones sobre Com protegir la creativitat, les marques i el dissenyCom protegim la creativitat de les nostres empreses.

La sessió va permetre evidenciar la importància de fer tangibles les idees i la necessitat que les empreses tinguin en compte la protecció de la seva creativitat i la seva marca, ja que, avui en dia el model de negoci ha canviat molt, sobretot amb la popularització d'Internet i també pel fet que la innovació és clau per aconseguir beneficis. 

Maria José de Concepción Sánchez, directora de l'Oficina de Patents i Marques del Ministeri d'Indústria va posar de manifest que "la protecció industrial és el que dóna identitat a un producte, el fa especial". Per la seva banda, José Maria del Valle, director de Catalunya i Aragó de Clarke Modet, ha posat èmfasis en la necessitat de "crear drets de propietat industrial forts. És a dir, crear quelcom que sigui 100% creativament teu".

Les diferents empreses que van prendre part en la jornada van explicar els seus casos particulars i la importància de tenir cura d’allò que et diferencia: "Si no ho cuides, no mereixes tenir-ho", explicava Santiago Ros, vicepresident de Mustang que va posar l’accent en la importància "d’invertir en marca i protegir-la”. En aquest sentit, García Torres, representant del cos de la Policia Nacional va afegir que "les societats que no són creatives no evolucionen i el mateix passa amb les societats que no protegeixen la seva creativitat". Alhora va insistir en què les xarxes criminals "prefereixen delinquir en el sector de la còpia a cometre delictes de salut pública. Els dóna més beneficis i menys pena si els enganxen".

L’esdeveniment, que podria repetir-se en els propers mesos, ha comptat amb el suport de l’Ajuntament de Sabadell, ACCIÓ, el Gremi de Fabricants de Sabadell, Texfor, el Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya i el Col·legi d’Advocats de Sabadell.