FGC

El soterrament a Gràcia - Can Feu podria ser una realitat l’any 2019

El sistema constructiu i el traçat en què ha treballat la comissió tècnica pel soterrament permet establir l’execució en 22 mesos | Es garanteix la circulació de vehicles a la Rambla Ibèria però caldrà tallar-la al Passeig de Can Feu

per Albert Segura , Sabadell, 27 de maig de 2016 a les 06:00 |
Obres a Sabadell Estació, entre Gràcia i Can Feu | Norma Vidal
Aquesta informació es va publicar originalment el 27 de maig de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El ple de Sabadell d’aquest mes de maig ha ratificat les conclusions de la comissió tècnica pel soterrament de les vies dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i que permetrà unir els barris de Gràcia i Can Feu. Els càlculs, que trasllada la plataforma Soterrament FGC Ara, permeten establir que si se segueix el calendari previst i es disposa de la dotació pressupostària corresponent, l’obra podria estar totalment executada entre finals de 2018 i principis de 2019.
 

La feina feta durant un any i mig per la comissió tècnica, en què hi participen entitats, institucions i administracions, entre elles la Generalitat, ha permès avançar cap a la millor planificació per fer viable l’obra. L’objectiu era oferir una proposta que permetés reduir el cost, fet pel qual s’ha treballat en el sistema constructiu a aplicar.
 

“Les vies es desplacen un pèl cap el nord per seguir al mateix nivell que la profunditat actual i es passa per sota del Passeig de Can Feu, que s’alçarà i recuperarà la seva cota original”, explica en declaracions a NacióSabadell Isidre Soler, membre de la plataforma Soterrament FGC Ara. Això serà possible a partir del tall de circulació al Passeig de Can Feu, que es podria allargar un any i mig, després que la Rambla Ibèria s’hagi reobert al trànsit de vehicles.

En el següent mapa, es poden apreciar els principals punts de les obres:




Canvi de model constructiu
 
Pel que fa al sistema constructiu, s’ha optat per un sistema de micropilotatges en lloc del de murs pantalla, fet que ajuda a reduir el cost final de l’obra. Mentre durin els treballs, a més, els trens mantindran el servei sense interrupció, utilitzant les vies actuals que s’acabaran convertint, quan entri en funcionament la part soterrada, en les provisionals que caldrà eliminar.
 
El projecte preveu que es treballi en les vies a l’alçada del carrer Cèsar Torras, mentre que els trens sortirien a l’exterior passat els murs del Castell de Can Feu, ja de camí a Sant Quirze del Vallès.
 
En total, el cost de l’obra s’ha reduït dels 31 als 20,2 milions d’euros. Amb el projecte bàsic ja redactat, ara s’està treballant en el projecte constructiu, que hauria d’estar enllestit com a molt tard al juliol. La previsió passa perquè es puguin licitar les obres per començar els treballs a principis de 2017, fet pel qual, amb un termini d’execució de 22 mesos, podria entrar en funcionament entre finals de 2018 i principis de 2019. 

 

Participació