20
de maig
del
2016
Actualitzat
a les
10:22h
El Servei Català de Trànsit (SCT) posa en funcionament a partir d'aquest divendres dos radars per tram al carril bus-VAO de l'autopista C-58, un en cada sentit de la marxa. La instal·lació d’aquest sistema de control de la velocitat mitjana en aquesta via destinada principalment a la circulació de transport públic i vehicles amb alta ocupació té l’objectiu d’augmentar la seguretat de la infraestructura i la dels usuaris que la utilitzen.
Al setembre de 2014 es va modificar el model d’operativitat del carril bus-VAO amb l’obertura bidireccional i permanent i es va establir el límit de velocitat a 90 km/h. Davant les característiques viàries específiques d’aquesta infraestructura es fa necessari controlar sistemàticament la velocitat dels vehicles atès que augmenta el risc d’accidentalitat greu amb topades frontals.
Aquests cinemòmetres, com la resta de radars de tram en funcionament, estan dotats d’uns lectors de matrícula a través del quals es calcula el temps que tarda un vehicle a recórrer el tram controlat per tal de determinar si s’ha superat el límit màxim de velocitat permès. Els punts de control estan ubicats a l’altura de Montcada i Reixac i avui comencen a funcionar després d’un període de proves del sistema.
Entre els mesos de gener i abril d’aquest 2016, han circulat una mitjana diària de 7.500 vehicles pel carril bus-VAO, un 20% més que en el mateix període de l'any passat. En aquests primers quatre mesos d’enguany han circulat cada dia 570 autobusos i gairebé 7.000 cotxes i motos.
Al setembre de 2014 es va modificar el model d’operativitat del carril bus-VAO amb l’obertura bidireccional i permanent i es va establir el límit de velocitat a 90 km/h. Davant les característiques viàries específiques d’aquesta infraestructura es fa necessari controlar sistemàticament la velocitat dels vehicles atès que augmenta el risc d’accidentalitat greu amb topades frontals.
Aquests cinemòmetres, com la resta de radars de tram en funcionament, estan dotats d’uns lectors de matrícula a través del quals es calcula el temps que tarda un vehicle a recórrer el tram controlat per tal de determinar si s’ha superat el límit màxim de velocitat permès. Els punts de control estan ubicats a l’altura de Montcada i Reixac i avui comencen a funcionar després d’un període de proves del sistema.
Entre els mesos de gener i abril d’aquest 2016, han circulat una mitjana diària de 7.500 vehicles pel carril bus-VAO, un 20% més que en el mateix període de l'any passat. En aquests primers quatre mesos d’enguany han circulat cada dia 570 autobusos i gairebé 7.000 cotxes i motos.