La companyia de Jordi Soriano, Andorra Airlines, apunta a fiasco

L'empresa no ven bitllets quatre dies abans de la seva teòrica estrena | El telèfon de contacte no funciona i una gravació en anglès adverteix que no existeix

En un primer pla la vicepresidenta d'Andorra Airlines, Heloísa Oliveira, i del president, Jordi Soriano
En un primer pla la vicepresidenta d'Andorra Airlines, Heloísa Oliveira, i del president, Jordi Soriano | ACN
Redacció
26 d'abril del 2016
Actualitzat a les 10:43h
La nova aventura empresarial de l'exportaveu del PP a Sabadell, Jordi Soriano, sembla no aixecar el vol. El també imputat en el cas Mercuri va sorprendre tothom quan es va presentar com a president d'Andorra Airlines, una companyia aèria que volia operar des de l'aeroport de la Seu d'Urgell amb vols directes a Madrid i altres destinacions. Amb tot, el projecte apunta a fracàs absolut a pocs dies pel seu llançament.

A tan sols quatre dies per l'estrena dels vols d'Andorra Airlines, de l'aeroport de la Seu a Madrid, és del tot impossible comprar un bitllet. La pàgina web de la companyia tan sols permet introduir el correu electrònic per rebre més informació malgrat anunciar que "la venda de bitllets serà a partir del mes d'abril".

L'aerolínia va presentar els seus vols el passat mes de febrer en un acte celebrat al Centre de Congressos d'Andorra la Vella. Soriano va anunciar llavors que "la companyia transportaria 24.000 viatgers repartits en 500 vols en els seus primers 12 mesos d'activitat". Els viatgers que desitgin comprar un bitllet també poden contactar per telèfon amb la companyia, tot i que, en el número que hi ha a disposició sona un missatge gravat en anglès dient que el número no existeix.

Els vols a Madrid, Palma de Mallorca, Londres, París o Oporto, que va anunciar Andorra Airlines des de l'aeroport d'Andorra-La Seu i que havien de començar el 30 d'abril, sembla que finalment no seran una realitat. Tot i que el lloc web de l'aerolínia funciona és del tot impossible adquirir un bitllet per cap dels vols anunciats. L'ACN ha intentat contactar amb la companyia per tots els mitjans i no ha rebut cap resposta.

Andorra Airlines va anunciar el passat mes de febrer els seus vols setmanals a diferents capitals europees en un acte celebrat a Andorra. La companyia va especificar que operaria amb dos models d'avions d'última generació un ATR42 amb capacitat fins a 40 passatgers i un ATR70 amb capacitat de fins a 70 passatgers. En una primera fase aquests avions serien de lloguer per, amb un marge de tres anys, adquirir cinc aeronaus pròpies. Soriano va dir que "la inversió inicial per posar en marxa l'empresa havia estat de 45 milions d'euros i que ja s'estava treballant amb nous acords per arribar als 60 milions".

L'aeroport d'Andorra-La Seu va passar a ser comercial el 8 de gener del 2015, després d'una inversió de més de 9 milions d'euros per a fer la infraestructura viable. Des del gener passat l'aeroport ha rebut vols comercials durant quatre dissabtes entre els mesos de juliol i agost passats. Aquests vols van ser fruit d'una iniciativa privada i en el marc de la campanya d'estiu. Des d'aleshores han aparegut diferents iniciatives, però cap d'elles ha establert vols comercials de forma regular des d'aquest aeroport.