Els mercats de Campoamor i Merinals es reconvertiran amb un projecte innovador

Un projecte innovador canviarà l’estètica i la funcionalitat dels espais | L’Ajuntament vol impulsar un pacte comarcal de superfícies comercials | La campanya de Nadal també experimentarà canvis profunds per dinamitzar la ciutat

Edu Navarro i Marisol Martínez en la presentació
Edu Navarro i Marisol Martínez en la presentació | Juanma Peláez
Redacció
13 d'abril del 2016
Actualitzat a les 14:06h
L’Ajuntament de Sabadell prepara un projecte innovador que preveu girar com un mitjó els mercats de Campoamor i Merinals. La idea s’ha dibuixat aquest migdia en el marc de la presentació de les propostes del pressupost de 2016 en matèria de Promoció Econòmica i Comerç, en què hi han participat la tinenta d’alcalde de Promoció de la Ciutat i Participació, Marisol Martínez, i el regidor de Treball i Empresa, Edu Navarro.
 
El projecte, del qual no se n’ha desvelat massa el contingut fins que no estigui del tot tancat, pretén reconvertir les instal·lacions en el marc d’un projecte basat en la innovació. “Ara hi ha unes necessitats dels ciutadans diferents de les que hi havia quan es van construir, per això cal repensar-los”, explica Martínez.
 
En aquest sentit, s’ha optat per estudiar la viabilitat dels cinc mercats municipals i s’ha presentat un projecte innovador per als dos primers. En aquest sentit, s’ha demanat finançament a Europa precisament pel seu caràcter innovador: “No serà un model tradicional”, avança la tinenta d’alcalde, que afegeix que el mercat de Torre-romeu també se sotmetrà a una adequació.
 
Pacte comarcal de superfície comercials
 
L’Ajuntament també vol impulsar un pacte comercial de superfícies comercials que permeti protegir el teixit local en cada un dels municipis de l’entorn de la capital catalana. El plantejament es vol dur a terme davant l’increment de l’oferta que hi ha i que pot suposar un greuge pels establiments tradicionals de cada localitat.
 
Martínez apunta que fins ara hi havia una visió centrada en potencia el propi comerç de cada municipi, motiu pel qual s’ha generat un desajust: “Ja hem parlat amb el president del Consell Comarcal per fer aquest pacte i frenar la situació, perquè el comerç és un element atractiu, i no s’ha de plantejar sense un acord per delimitar com volem que sigui el comerç de la comarca”, explica Martínez.
 
Repensar la campanya de Nadal
 
La campanya comercial de Nadal també serà objecte d’estudi, donat que l’Ajuntament considera que no tothom el viu de la mateixa manera depenent dels barris. “S’ha de repensar de dalt a baix”, diu Martínez, que assegura que sense les obres del centre hi ha preguntes que cal fer-se, com què es pot fer amb la Fira de Santa Llúcia, si pot créixer o variar.
 
Els llums dels carrers també seran objecte de revisió, no per reduir-ne si no per aprofitar la seva capacitat d’atracció. “Històricament s’ha basat en la subvenció a comerciants, on hi ha barris on no hi ha associació de comerciants, no hi ha llums”, apunta Martínez, motiu pel qual s’estudiarà una nova manera de fer arribar el Nadal a tots els barris.
 
Foment de la formació i l’ocupació
 
D’altra banda, el pressupost també preveu esforços en matèria de foment de la formació i l’ocupació, incrementant l’oferta formativa a Cal Molins amb nous espais i cursos per a sectors de la població que fins ara tenien més dificultats per accedir-hi. De la mateixa manera, es vol crear un Consell de Formació Professional, ampliar i renovar els programes d’ocupació per a sectors vulnerables, fer un nou pacte local per l’ocupació i crear estratègies innovadores per millorar l’encaix en el mercat laboral d’oferta i demanda.
 
“Volem també evitar el tancament de projectes empresarials, amb el programa Reempresa, perquè activitats que ja existeixen tinguin successió”, explica Edu Navarro.