La Crida-CUP, ERC-MES i TeC signen una aliança estratègica a Terrassa i Sabadell

Les formacions estan unides pel rebuig al Quart Cinturó, però l'acord va molt més enllà i aposta per un nou model de territori, un Vallès Occidental diferent

Joan Manel Oller
31 de març del 2016
Maria Sirvent, Isaac Albert, Xavi Matilla, Maties Serracant i Xavi Guerrero
Maria Sirvent, Isaac Albert, Xavi Matilla, Maties Serracant i Xavi Guerrero | Joan Manel Oller
Crida-CUP, ERC-MES i TeC parlaran amb una sola veu a les dues capitals del Vallès Occidental. L'aliança estratègica s'ha escenificat aquesta tarda a l'edifici consistorial egarenc, amb una foto amb Isaac Albert, regidor i portaveu del grup municipal d'ERC-MES Terrassa; Xavi Guerrero, regidor d'Espai Públic i del Programa de Llicències i Disciplina d'Activitats i portaveu del grup municipal d'ERC Sabadell; Xavi Matilla, regidor i portaveu del grup municipal de TeC; Maria Sirvent, portaveu de la CUP a l'Ajuntament de Terrassa, i Maties Serracant, tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat a l'Ajuntament de Sabadell, Crida per Sabadell.

Xavi Matilla ha explicat que se superen les mirades localistes per avançar cap a un nou model de territori. El "no" al IV Cinturó apareix com un dels elements bàsics de cohesió, peró el pacte vol anar més enllà, "a repensar el Vallès Occidental".

Maties Serracant ha avançat per un camí semblant, i ha parlat de "replantejar una infraestructura, una amenaça que planeja des de 30-40 anys ençà... El Quart Cinturó és el vell símbol de la mobilitat al Vallès. Cal superar el traçat i les urgències".

Isaac Albert ha reconegut que to sembla un dêja vu quan es parla d'aquesta gran autovia que té els seus origens en els anys 60 del segle XX. "La foto d'avui és el punt de partida de com s'han de fer les coses. Terrassa i Sabadell compartim espai per preservar, i hem de treballar conjuntament". Amb aquesta aliança d'avui "pretenem obrir un procés de debat territorial, fugint de localismes, sobre el futur del territori".

Albert ha reblat que "el plantejament del 4rt cinturó no es fa ni pensant en la realitat ni en les necessitats del conjunt del territori. Quan la patronal parla de la importància d'una infraestructura, no pot amagar variables com l'impacte ambiental o social. El Quart Cinturó és un model obsolet i cal que el territori defineixi un nou model de mobilitat".