16
de març
del
2016
L’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor (OMIC) de Sabadell va atendre 8.186 persones durant l’any passat. Com a organisme d'àmbit municipal, des de l’OMIC s’informa els consumidors i consumidores sobre els seus drets i deures en temes de consum i, alhora, si procedeix, es tramiten les seves queixes, reclamacions, denúncies i sol·licituds d'arbitratge.
En aquest sentit, es treballa conjuntament amb la Junta Arbitral de Consum de Sabadell. Aquest és un sistema extrajudicial i voluntari ofert des de l’Ajuntament de Sabadell, que permet resoldre els conflictes de consum entre les empreses i els seus clients amb caràcter vinculant i de manera ràpida i gratuïta, substituint així l'actuació dels jutges i tribunals. La resolució o laude emès per la Junta Arbitral obliga les parts de manera similar a una sentencia judicial.
Del total d’atencions dispensades per l’OMIC durant l’any passat, 5.847 van ser consultes en matèria de consum (per via telemàtica i presencial) i les 2.339 restants van ser queixes, denúncies i reclamacions contra empreses, especialment del sector de la telefonia, subministraments bàsics, comerç -amb augment dels casos per compres per Internet-, asseguradores i entitats financeres.
Dels 2.339 expedients incoats, s’han resolt 1.828 expedients i resten pendents 511 expedients. D’aquests 538 s’han traslladat a la Junta Arbitral de Consum. Per la seva banda, la Junta Arbitral de Consum de Sabadell va rebre durant el 2015 un total de 556 sol·licituds d’arbitratge (538 provinents de l’OMIC i la resta presentades directament pels usuaris), de les quals resten pendents d’audiència i resolució 43 sol·licituds.
En aquest sentit, es treballa conjuntament amb la Junta Arbitral de Consum de Sabadell. Aquest és un sistema extrajudicial i voluntari ofert des de l’Ajuntament de Sabadell, que permet resoldre els conflictes de consum entre les empreses i els seus clients amb caràcter vinculant i de manera ràpida i gratuïta, substituint així l'actuació dels jutges i tribunals. La resolució o laude emès per la Junta Arbitral obliga les parts de manera similar a una sentencia judicial.
Del total d’atencions dispensades per l’OMIC durant l’any passat, 5.847 van ser consultes en matèria de consum (per via telemàtica i presencial) i les 2.339 restants van ser queixes, denúncies i reclamacions contra empreses, especialment del sector de la telefonia, subministraments bàsics, comerç -amb augment dels casos per compres per Internet-, asseguradores i entitats financeres.
Dels 2.339 expedients incoats, s’han resolt 1.828 expedients i resten pendents 511 expedients. D’aquests 538 s’han traslladat a la Junta Arbitral de Consum. Per la seva banda, la Junta Arbitral de Consum de Sabadell va rebre durant el 2015 un total de 556 sol·licituds d’arbitratge (538 provinents de l’OMIC i la resta presentades directament pels usuaris), de les quals resten pendents d’audiència i resolució 43 sol·licituds.