8.000 sabadellencs passen per l'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor

Redacció
16 de març del 2016
L’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor (OMIC) de Sabadell va atendre 8.186 persones durant l’any passat. Com a organisme d'àmbit municipal, des de l’OMIC s’informa els consumidors i consumidores sobre els seus drets i deures en temes de consum i, alhora, si procedeix, es tramiten les seves queixes, reclamacions, denúncies i sol·licituds d'arbitratge.

En aquest sentit, es treballa conjuntament amb la Junta Arbitral de Consum de Sabadell. Aquest és un sistema extrajudicial i voluntari ofert des de l’Ajuntament de Sabadell, que permet resoldre els conflictes de consum entre les empreses i els seus clients amb caràcter vinculant i de manera ràpida i gratuïta, substituint així l'actuació dels jutges i tribunals. La resolució o laude emès per la Junta Arbitral obliga les parts de manera similar a una sentencia judicial.

Del total d’atencions dispensades per l’OMIC durant l’any passat, 5.847 van ser consultes en matèria de consum (per via telemàtica i presencial) i les 2.339 restants van ser queixes, denúncies i reclamacions contra empreses, especialment del sector de la telefonia, subministraments bàsics, comerç -amb augment dels casos per compres per Internet-, asseguradores i entitats financeres.

Dels 2.339 expedients incoats, s’han resolt 1.828 expedients i resten pendents 511 expedients. D’aquests 538 s’han traslladat a la Junta Arbitral de Consum. Per la seva banda, la Junta Arbitral de Consum de Sabadell va rebre durant el 2015 un total de 556 sol·licituds d’arbitratge (538 provinents de l’OMIC i la resta presentades directament pels usuaris), de les quals resten pendents d’audiència i resolució 43 sol·licituds.