09
de febrer
del
2016
Actualitzat
a les
9:42h
Un premi sol ser vist com un reconeixement a la tasca feta, però a vegades, a més, és un element per seguir fent la feina de sempre amb ganes i il·lusió. La sabadellenca Montse Sanfeliu ha vist com en tan sols una setmana el cinema ha posat de relleu el seu treball com a maquilladora, concretament per la participació en la pel·lícula d’Isabel Coixet Ningú no vol la nit, i per partida doble: amb un Gaudí i un Goya.
“Dissabte érem tota la família a casa, perquè no vam poder anar a la gala dels Goya a Madrid, i quan la Sylvie va sortir a recollir el premi i el primer que va dir era que compartia el premi amb mi, em va fer moltíssima il·lusió”, explica Sanfeliu. La maquilladora sabadellenca comparteix el premi amb Imbert, el perruquer Paco Rodríguez i el dissenyador d’efectes especials Pablo Perona.
Moment del lliurament del Goya.
En rebre l’encàrrec d’assumir el maquillatge per a la pel·lícula de Coixet, Imbert va contactar directament amb Sanfeliu per incorporar-la a l’equip. “L’èxit de la pel·lícula és el projecte en si, teníem un gran guió, meravellós, una història de dues dones en una situació límit, i Coixet sap com ningú explicar històries de dones, és la millor directora que pot arribar a fer sentir emocions així”, explica, recordant que l’equip de sastreria també es va endur el Goya. “Els seus vestits són al Museu del Vestuari de Madrid”, afegeix.
Sanfeliu qualifica l’experiència del rodatge d’increïble, després d’haver hagut de rodar a una temperatura de -15ºC a Noruega i de 25ºC a Tenerife. “Portàvem el maquillatge en una nevera per protegir-lo del fred, sinó tot el material es congelava, fins i tot ens va passar d’un dia llevar-nos i trobar-nos una paret de neu a l’hora de sortir, vam haver de fer graons a la neu”, relata. De fet, en moltes ocasions fins i tot havien de rebaixar el maquillatge perquè la pròpia temperatura ja feia el seu efecte a la pell dels actors: “Semblava exagerat!”, recorda.
Sanfeliu, que es freelance, treballa al Gran Teatre del Liceu i també fent rodatges d’anuncis, entre els quals destaca com a responsable de reproduir els tatuatges de Messi i Neymar en la pell dels actors que els doblen en els anuncis que roden a Barcelona. Ho fan a través d’una tècnica en què es replica el tatuatge amb una tècnica en la qual s’aplica un trànsfer a la pell, i queda igual que l’original. L’any passat van rodar per a firmes com Nike, Adidas o Lay’s, entre d’altres.
De cara al futur a curt termini, Isabel Coixet li ha demanat personalment que s’incorpori al seu nou projecte cinematogràfic. “Es tracta de Book Shop, una pel·lícula que es rodarà entre Irlanda o Anglaterra i Barcelona, però per ara s’ha ajornat per un tema pressupostari”, apunta. Mentrestant, gaudirà del reconeixement a la seva feina, que s’ha traduït en els màxims guardons a què es poden aspirar al cinema de casa nostra.
“Dissabte érem tota la família a casa, perquè no vam poder anar a la gala dels Goya a Madrid, i quan la Sylvie va sortir a recollir el premi i el primer que va dir era que compartia el premi amb mi, em va fer moltíssima il·lusió”, explica Sanfeliu. La maquilladora sabadellenca comparteix el premi amb Imbert, el perruquer Paco Rodríguez i el dissenyador d’efectes especials Pablo Perona.
Moment del lliurament del Goya.
En rebre l’encàrrec d’assumir el maquillatge per a la pel·lícula de Coixet, Imbert va contactar directament amb Sanfeliu per incorporar-la a l’equip. “L’èxit de la pel·lícula és el projecte en si, teníem un gran guió, meravellós, una història de dues dones en una situació límit, i Coixet sap com ningú explicar històries de dones, és la millor directora que pot arribar a fer sentir emocions així”, explica, recordant que l’equip de sastreria també es va endur el Goya. “Els seus vestits són al Museu del Vestuari de Madrid”, afegeix.
Sylvie Imbert i Montse Sanfeliu a la gala dels Gaudí. Foto: NacióSabadell / Cedida
Sanfeliu qualifica l’experiència del rodatge d’increïble, després d’haver hagut de rodar a una temperatura de -15ºC a Noruega i de 25ºC a Tenerife. “Portàvem el maquillatge en una nevera per protegir-lo del fred, sinó tot el material es congelava, fins i tot ens va passar d’un dia llevar-nos i trobar-nos una paret de neu a l’hora de sortir, vam haver de fer graons a la neu”, relata. De fet, en moltes ocasions fins i tot havien de rebaixar el maquillatge perquè la pròpia temperatura ja feia el seu efecte a la pell dels actors: “Semblava exagerat!”, recorda.
Sanfeliu, que es freelance, treballa al Gran Teatre del Liceu i també fent rodatges d’anuncis, entre els quals destaca com a responsable de reproduir els tatuatges de Messi i Neymar en la pell dels actors que els doblen en els anuncis que roden a Barcelona. Ho fan a través d’una tècnica en què es replica el tatuatge amb una tècnica en la qual s’aplica un trànsfer a la pell, i queda igual que l’original. L’any passat van rodar per a firmes com Nike, Adidas o Lay’s, entre d’altres.
De cara al futur a curt termini, Isabel Coixet li ha demanat personalment que s’incorpori al seu nou projecte cinematogràfic. “Es tracta de Book Shop, una pel·lícula que es rodarà entre Irlanda o Anglaterra i Barcelona, però per ara s’ha ajornat per un tema pressupostari”, apunta. Mentrestant, gaudirà del reconeixement a la seva feina, que s’ha traduït en els màxims guardons a què es poden aspirar al cinema de casa nostra.
L'equip de Foto: NacióSabadell / Cedida