Montse Sanfeliu, una sabadellenca amb un Goya sota el braç

Comparteix l’estatueta amb Sylvie Imbert pel maquillatge de la pel·lícula d’Isabel Coixet “Ningú no vol la nit” | També ha estat reconeguda amb el Gaudí

Montse Sanfeliu amb Isabel Coixet.
Montse Sanfeliu amb Isabel Coixet. | NacióSabadell / Cedida
09 de febrer del 2016
Actualitzat a les 9:42h
Un premi sol ser vist com un reconeixement a la tasca feta, però a vegades, a més,  és un element per seguir fent la feina de sempre amb ganes i il·lusió. La sabadellenca Montse Sanfeliu ha vist com en tan sols una setmana el cinema ha posat de relleu el seu treball com a maquilladora, concretament per la participació en la pel·lícula d’Isabel Coixet Ningú no vol la nit, i per partida doble: amb un Gaudí i un Goya.
 
“Dissabte érem tota la família a casa, perquè no vam poder anar a la gala dels Goya a Madrid, i quan la Sylvie va sortir a recollir el premi i el primer que va dir era que compartia el premi amb mi, em va fer moltíssima il·lusió”, explica Sanfeliu. La maquilladora sabadellenca comparteix el premi amb Imbert, el perruquer Paco Rodríguez i el dissenyador d’efectes especials Pablo Perona.


Moment del lliurament del Goya. 

En rebre l’encàrrec d’assumir el maquillatge per a la pel·lícula de Coixet, Imbert va contactar directament amb Sanfeliu per incorporar-la a l’equip. “L’èxit de la pel·lícula és el projecte en si, teníem un gran guió, meravellós, una història de dues dones en una situació límit, i Coixet sap com ningú explicar històries de dones, és la millor directora que pot arribar a fer sentir emocions així”, explica, recordant que l’equip de sastreria també es va endur el Goya. “Els seus vestits són al Museu del Vestuari de Madrid”, afegeix.
 

Sylvie Imbert i Montse Sanfeliu a la gala dels Gaudí. Foto: NacióSabadell / Cedida


Sanfeliu qualifica l’experiència del rodatge d’increïble, després d’haver hagut de rodar a una temperatura de -15ºC a Noruega i de 25ºC a Tenerife. “Portàvem el maquillatge en una nevera per protegir-lo del fred, sinó tot el material es congelava, fins i tot ens va passar d’un dia llevar-nos i trobar-nos una paret de neu a l’hora de sortir, vam haver de fer graons a la neu”, relata. De fet, en moltes ocasions fins i tot havien de rebaixar el maquillatge perquè la pròpia temperatura ja feia el seu efecte a la pell dels actors: “Semblava exagerat!”, recorda.

Sanfeliu, que es freelance, treballa al Gran Teatre del Liceu i també fent rodatges d’anuncis, entre els quals destaca com a responsable de reproduir els tatuatges de Messi i Neymar en la pell dels actors que els doblen en els anuncis que roden a Barcelona. Ho fan a través d’una tècnica en què es replica el tatuatge amb una tècnica en la qual s’aplica un trànsfer a la pell, i queda igual que l’original. L’any passat van rodar per a firmes com Nike, Adidas o Lay’s, entre d’altres.
 
De cara al futur a curt termini, Isabel Coixet li ha demanat personalment que s’incorpori al seu nou projecte cinematogràfic. “Es tracta de Book Shop, una pel·lícula que es rodarà entre Irlanda o Anglaterra i Barcelona, però per ara s’ha ajornat per un tema pressupostari”, apunta. Mentrestant, gaudirà del reconeixement a la seva feina, que s’ha traduït en els màxims guardons a què es poden aspirar al cinema de casa nostra.
 

L'equip de Foto: NacióSabadell / Cedida