Marisol Martínez: «Volem vendre la marca Sabadell»

La tercera tinenta d’alcalde apunta les línies mestres de l’àrea de Promoció de la Ciutat i Participació que ha assumit |Comerç, Drets Civils i Esports són peces bàsiques per al desenvolupament i la projecció de la ciutat

Marisol Martínez, tercera tinenta d'alcalde de Promoció de la Ciutat i Participació
Marisol Martínez, tercera tinenta d'alcalde de Promoció de la Ciutat i Participació | Juanma Peláez
Albert Segura
24 de novembre del 2015
Actualitzat a les 14:53h

Marisol Martínez, tercera tinenta d'alcalde de Promoció de la Ciutat i Participació. Foto: Juanma Peláez

 
El nou govern de Sabadell, sorgit de l’ampliació de les forces que el composen(a ERC i Crida se'ls sumen Unitat pel Canvi i Guanyem Sabadell), ha suposat una reconfiguració de les responsabilitats entre els nous regidors que han pres possessió del càrrec. Marisol Martínez, líder de Guanyem Sabadell, dirigeix l’àrea de Promoció de la Ciutat i Participació com a tercera tinenta d’alcalde i regidora de Comerç i Esports, amb un objectiu clar: rellançar la marca de la ciutat. N’ha parlat en una entrevista a Nació Sabadell.
 
- Han trigat en arribar a un acord.
 
- No ha estat fàcil, tots vam decidir donar-nos el temps suficient per caminar amb tranquil·litat, preferíem un acord lent que un de fals. No teníem pressa, volíem estabilitat i acord de programa, i sent quatre forces, tot plegat ho alentia.
 
- Hi havia friccions?
 
- Això s’ha d’entendre de manera democràtica, parlàvem de les estructures dels grups municipals, aspectes interns. Volíem posar-nos d’acord. Entenem la política amb respecte i partíem com a grup de l’oposició. Ara seguirem asseient-nos amb l’oposició tants cops com faci falta.
 
- Ara han trobat l’entesa.
 

- No hem fet un acord de govern, hem fet un acord de programa de govern, d’esquerres, progressista, i sota aquesta idea arribarem a acords. És un concepte diferent d’entendre la política en aquesta ciutat, fins ara hi havia una guerra contínua de partits, en la darrera etapa de Manuel Bustos hi havia una falta de diàleg total, i amb tot això vam tenir el cas Mercuri.
 
- I com assumiran aquest cas des del govern?
 
- És important que ens personem com acusació, des del govern, perquè és una manera de vetllar per la nostra imatge i els nostres interessos. Ara l’Ajuntament és en el punt on calia ser, no som jutges, i per això en la part administrativa es va decidir obrir expedients al respecte, en un exemple de transparència.
 
- L’àrea que lidera és molt gran, hi ha comerç, esports, treball i empresa, participació i drets civils. Com s’articula tot plegat?
 

- És ben senzill d’entendre-ho, l’àrea té la tasca de posar Sabadell en primera línia, volem vendre la “marca Sabadell”. La ciutat ha perdut lideratge en tots els camps, també en el seu propi model de ciutat. Venia d’una etapa de reconeixement pels seus polítics, Antoni Farrés significava serietat, i també es reconeixia el teixit industrial, l’activitat llanera, així com l’activitat comercial. Era un puntal de la comarca.
 

Marisol Martínez, durant l'entrevista amb Nació Sabadell. Foto: Juanma Peláez


 
- A l’àrea s’hi inclou Drets Civils.
 
- Si, perquè per vendre el prestigi i el lideratge hi ha d’haver també representats els drets de les persones. Volem treballar de manera transversal amb un tema tan important com ho és el de la igualtat de gènere. Podem fer polítiques més actives.
  
- Esports també penja de la seva àrea.
 
- Si, hi ha un teixit de clubs i una cultura esportiva a la ciutat, i per això volem vendre la marca Sabadell, impulsar la promoció de la ciutat de diferents formes. L’esport és un element de cohesió territorial, fa una feina important de cohesió, i això és des de l’esport base fins als grans esportistes d’elit. Ens importa molt treballar en equip, és un concepte diferent de l’estructura organitzativa que hi havia fins ara.
 
- I com està la situació al voltant de la Fundació de l’Esport?
 
- Estem replantejant les línies de subvencions i l’aportació que es fa a la fundació, si tot plegat compleix amb els seus objectius. Estem pendents de parlar amb Educació, partint del punt que hi ha una sèrie d’entitats que se’ls fa aportacions i que necessiten que se’ls segueixin fent. Per això volem parlar amb les entitats, de forma tranquil·la, i veure si les subvencions arribaven a qui tocava, i mirar de lliurar més beques a qui necessita els diners.
 
- El comerç de barri és important?
 
- Som conscients que el comerç de barri té un caràcter dinamitzador, per això treballarem per evitar centralitzar l’activitat comercial per dinamitzar la botiga de cada barri, perquè un barri sense comerç és un dormitori. Volem impulsar línies d’acompanyament i iniciatives de promoció.
 
- I Sant Pau de Riu-sec, quina cabuda hi té en tot plegat?
 

- Volem fomentar el desenvolupament d’aquell sector amb naus industrials, perquè no volem deixar de tenir-hi indústria. Per això s’hi ha de desenvolupar una important tasca de promoció econòmica de l’àmbit.
 

Marisol Martínez al seu despatx. Foto: Juanma Peláez