Un «expert independent» estudia dos projectes pel soterrament de les vies a Montcada

S'avaluen dues ofertes econòmiques "en baixa temerària" abans d'adjudicar el contracte, de 621 milions d'euros

L'espai que ocupen les vies es convertirà en un passeig per a la ciutadania
L'espai que ocupen les vies es convertirà en un passeig per a la ciutadania | ACN/Albert Segura
Redacció
27 de maig del 2023
Adif ha encarregat a l'enginyeria Geocontrol l'anàlisi i la valoració de dos projectes pel soterrament de les vies a Montcada i Reixac. Es tracta "d'un expert independent" amb la finalitat és que analitzi dues ofertes econòmiques que considera "en baixa temerària" abans d'adjudicar finalment el contracte, de 621 milions d'euros.

"Aporta un profund coneixement tècnic en projectes i construcció i és l'enginyeria que va redactar el projecte de construcció d'aquesta obra", ha justificat l'empresa pública responsable de les infraestructures ferroviàries.

Un total de quatre UTE s'han presentat al concurs pel soterrament al municipi vallesà Comsa-FCC-Ferrovial, Dragados-Tecsa-ACSA-San José, OHLA-Sacyr-Acciona-Rubau i Vías y Construcciones-Copisa-Azvi. La primera ha obtingut la millor puntuació tècnica (47,98 punts) per davant d'OHLA-Sacyr-Acciona-Rubau (47,64 punts) i ara Adif busca contrastar les ofertes econòmiques, dues de les quals se situen força per sota del pressupost base (513,3 milions d'euros sense IVA).

"Adif va sol·licitar i va rebre justificació sobre aquestes baixes temeràries -en base a valors desproporcionats de dos grups- que ara es valoraran", ha apuntat el gestor ferroviari. "La selecció de l'adjudicatari es realitzarà amb criteris d'objectivitat i transparència d'acord a la millor relació qualitat-preu", ha insistit l'empresa que presideix Marisa Domínguez.

Amb la puntuació final, la Mesa de Contractació d'Adif proposarà un ordre de classificació de les UTEs i el consell d'administració adjudicarà definitivament el soterrament de l'R2 al casc urbà de Montcada i Reixac, amb un túnel quatre quilòmetres i una nova estació subterrània que comptarà amb tres vies i dos andanes laterals.