Santi Vila: «Cal un debat tranquil per connectar Sabadell i Granollers amb el 4C»

El conseller de Territori i Sostenibilitat creu necessari resoldre la connexió entre Terrassa i Sabadell | Considera que el Parc de l'Alba de Cerdanyola pot ser vital pel canvi de paradigma comercial del país

per Albert Segura, Sabadell, 9 de març de 2015 a les 13:17 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de març de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i el president de la Cambra de Sabadell, Antoni Maria Brunet. Foto: Albert Segura


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, defensa que hi hagi un debat tranquil per connectar els dos Vallès, després que el Govern i el Ministeri de Foment hagin acordat reprendre les obres del Quart Cinturó entre Viladecavalls i Olesa. Vila creu molt necessari encarrilar la unió de Terrassa i Sabadell i posar fil a l’agulla en direcció a Granollers.

 
Vila ha avançat en el marc d’una conferència celebrada a la Cambra de Comerç i Indústria de Sabadell que en les properes setmanes hi ha convocada una trobada institucional del teixit social, ajuntaments i Govern per intentar apropar posicions en aquest àmbit. Tant o més important, considera, és resoldre la connexió entre Terrassa i Sabadell, que és “preceptiu i necessari”, però també resoldre el salt del Vallès Occidental a l’Oriental.

 
“N’hem de parlar perquè aquí la discussió es complica una mica en no haver-hi consens, cal un debat tranquil però donar una solució definitiva, costa entendre que aquests territoris visquin d’esquena o mal sintonitzats”, ha expressat el conseller. El principal problema es troba en el traçat, on no hi ha hagut un consens ampli per projectar la via a través dels municipis vallesans.


Els FGC, en funcionament el 2016
El conseller ha referemat el seu compromís perquè els Ferrocarrils de la Generalitat entrin en funcionament de manera progressiva, sense precisar de quina manera. "L'obra d'infraestructura ja està feta i ara cal rematar les obres en les estacions perquè al 2016 es pugui precipitar la posada en servei", ha explicat Vila.

Inicialment les estacions s'havien de posar en funcionament de manera simultània, però les darreres informacions apunten que això no podrà ser així. En el seu lloc, les estacions de Gràcia - Can Feu i el centre es posarien en marxa a la vegada, mentre que la resta ho farien poc a poc, amb el compromís que la línia estigués en marxa a finals de 2016.

Un nou model comercial
Vila també ha destacat el nou model comercial que propicia a la zona del Vallès l’àmbit del Parc de l’Alba, a Cerdanyola del Vallès, on la Generalitat vol comercialitzar les parcel·les situades al voltant del castell de Sant Marçal i el Sincrotró Alba d’acord amb el territori. “És rellevant tenir molt clar que en l'entorn nacional i metropolità, el Parc de l'Alba és un dels més grans actius que tenim com a país", ha assenyalat Vila.
 
Per això posa de manifest la rellevància que té l’àmbit en matèria de recerca universitària i acadèmica, però també per la seva activitat econòmica, així com la importància de resoldre la situació de l’abocador situat al subsòl i el volum d’habitatges projectat a la zona. Tot sense perdre de vista l’encaix comercial que es busca: “Ara només cal que el Govern acabi de decidir com resoldre la comercialització dels terrenys de titularitat pública, i concretament d'un terreny de 100.000 metres quadrats que ha despertat l'interès d'un operador mundial per generar un projecte vinculat amb el comerç i l'oci ", ha afegit.
 
Aquesta actuació provocaria un canvi en el model comercial no només de la zona del Vallès, també de la resta de l’àmbit metropolità i de Catalunya, i que no agrada al teixit comercial del voltant perquè tindria, temen, afectes molt negatius en l’activitat pròpia de les ciutats.

 

Arxivat a:
Economia
Participació