Els
accessos a la
Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) han guanyat un
altre carril bici -que se suma
el que ja existeix des de Cerdanyola-, el qual s'ha posat en marxa aquest dimecres
des de Badia. De fet, aquest enllaç fa que també quedin
connectats els dos municipis vallesans.
Són
750 metres de via, tant per a vianants com per a bicicletes, que s'agafa a l'avinguda Mediterrània, a l'altura del Parc de la Segona República, a Badia. Una passarel·la passa
per sobre del riu Sec i segueix per
sota el pont de la C-58 i enfila fins al campus de Bellaterra, a
l’aparcament de la Facultat de Lletres.
En total salva
un desnivell de 42 metres i es tracta d'un tram ràpid i segur. Forma part de la
xarxa metropolitana Bicivia que impulsa l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i que és “un node estratègic”, ha indicat el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda. I és que la voluntat és enllaçar en un futur amb Barberà i des d'aquí pugui unir-se amb
Bicivia 6, cosa que es traduiria en empalmar aquesta part del Vallès Occidental amb el Besòs -Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià del Besòs- i Barcelona. Mentre que gràcies a la connexió amb la UAB
s'enllaça amb l'eix Bicivia 9, que concentra el centre de Cerdanyola, el Parc de l’Alba i Sant Cugat.
Un ciclista accedint al campus de Bellaterra Foto: AMB
L'alcaldessa de Badia,
Eva Menor, ha afirmat que de ben segur “aquest carril no només impulsarà l’ús de mitjans de transport sostenibles sinó que
ens apropa més entre nosaltres”.
L'obra
va arrencar el març de 2022 i ha tingut un cost de
845.813,99 euros i l'han finançat els Fons Europeus de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea, l’Ajuntament de Badia i l’AMB. Forma part del
pla d’inversions metropolità 2020-2023 de l’entitat metropolitana.
Augment de la Bicivia
Entre 2019 i 2021
la xarxa Bicivia ha experimentat
una crescuda del 49% -un 34% de bicicletes i 123% de vehicles de mobilitat personal-. El projecte està
executat en un 60%, amb nou eixos i
més de 500 quilòmetres.