1 de 10
MEDI AMBIENT

Unes 200 persones es concentren a Sabadell contra el Quart Cinturó

Una crida a la protesta que coincideix amb la cita setmanal de rebuig al SurfCity

Les pancartes contràries a la infraestructura | Albert Hernàndez
per Albert Hernàndez, Sabadell | 27 de gener de 2023 a les 17:53 |
La possibilitat de la construcció de la Ronda Nord, amb la cessió d'ERC perquè el PSC aprovi els pressupostos, ha motivat la reacció de la ciutadania i entitats contràries a la infraestructura. La crida a la concentració, feta per l'Adenc per aquest divendres a la tarda, ha concentrat unes 200 persones a les portes de l'Ajuntament de Sabadell.

Una mobilització en la qual s'han pogut veure pancartes d'anys enrere com la de la Campanya Contra el Quart Cinturó (CCCC) "No al Quart Cinturó" i "No a la Ronda Nord", que han sostingut veïns del nord de la ciutat. Missatges que s'han complementat amb consignes, que igual que els cartells, feia temps que no se sentien: "No, no, no al Quart Cinturó".

  I entre organitzacions i persones hi havia membres de partits polítics com la Crida per Sabadell, Sabadell En Comú Podem i ERC. Tot plegat, en la primera convocatòria de reacció, una mica més de 24 hores després que es conegués el vot favorable dels republicans a fer "efectiu" l'impuls de la Ronda Nord.

 

La concentració a la plaça Sant Roc Foto: Albert Hernàndez


La protesta ha coincidit amb la cita setmanal, que també organitza l'Adenc, de rebuig a un altre gran projecte. En aquest cas, és un tema més local i que afecta al riu Ripoll: el SurfCity. La piscina d'onades i que ha també ha generat divisió a la capital vallesana. De fet, fa uns dies l'entitat ambiental va aconseguir els recursos per afrontar els costos judicials de la "defensa del Ripoll".

 

Participació