Les estacions de Sabadell de FGC recuperen més del 90% dels passatgers d'abans de la Covid

La totalitat de la línia del Vallès arriba als 57 milions d'usuaris

La validació d'un bitllet a FGC
La validació d'un bitllet a FGC | Gala Espín
18 de gener del 2023
Actualitzat el 19 de gener a les 12:50h
Malgrat que encara se segueixi sota la declaració d'una pandèmia, els hàbits es recuperen i el transport públic n'és un exemple. Les cinc estacions de Sabadell de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han recuperat més del 90% dels passatgers d'abans de la Covid-19. El 2022 un total de 3.684.871 d'usuaris van viatjar en aquest transport públic.

Unes xifres que suposen al voltant d'un 30% més que el 2021 (2.798.301). Al llarg de l'any passat totes les estacions van conquerint el terreny perdut, excepte Sabadell Parc del Nord que es va situar per sota d'aquest percentatge (25,7%), i també Sabadell Plaça Major -tot i que ho fa un 29,6%-. A La Creu Alta es va experimentar l'augment més elevat, un 39,1%. A Can Feu-Gràcia un 34% i Sabadell Nord un 31,1%.

En canvi, en xifres absolutes, a Plaça Major hi van pujar més persones, 288.340 que van servir per arribar a 1.263.295. A l'altre extrem, Sabadell Parc del Nord, que va sumar 91.594 i va assolir 447.448. Can Feu-Gràcia va incrementar en 164.651 i va tancar 2022 amb 648.312, a Sabadell Nord 166.725 que va ascendir fins als 702.463 i La Creu Alta 175.260 per fer 623.353.

Sabadell Nord i Sabadell Parc del Nord, on més es recupera
Quan la comparativa es fa amb 2019, l'estadística és d'un 98%, un percentatge tan elevat gràcies a la tornada de viatgers a Sabadell Nord iSabadell Parc del Nord, on va pujar en pràcticament 20.000 viatgers més i 17.063, respectivament. A les altres tres s'han quasi calcat els números d'abans del coronavirus. 
 


A la línia del Vallès es van fer, en total, 57 milions de viatges, un 27,9% més respecte l'any passat (44.629.062) i més d'un 40% respecte a 2020, quan el món es va paralitzar. Tot i així, el 2022 no va arribar als números d'abans de la pandèmia: els 66,3 milions de 2019, encara que va ser una mica menys que el 2018, quan es van superar els 64.

El president de FGC, Toni Segarra, per tot plegat, s'ha felicitat i ha indicat que les dades en el global del país són "positives i demostren que les persones usuàries han recuperat l'hàbit de moure's amb tren i, per tant, desplaçar-se d'una manera sostenible". Tanmateix, ha admès que la pandèmia ha provocat "canvis d'hàbits" com el teletreball, cosa que obliga "atreure més demanda, arribar a nous usuaris i oferir una alternativa potent i atractiva per a tot tipus d'usuaris".

A més, ha remarcat, una puntualitat del 99%. A partir d'un sondeig a un miler d'enquestats, FGC assegura que els usuaris valoren amb un 7,7 la qualitat del servei de les línies metropolitanes; la nota més alta dels últims anys.