Territori apel·la al Pla de Mobilitat del Vallès per enllaçar Sabadell i Terrassa i Castellar amb la C-58

El conseller, Juli Fernàndez, torna a descartar el Quart Cinturó

El conseller de Territori, Juli Fernàndez.
El conseller de Territori, Juli Fernàndez. | Adrià Costa
Redacció
16 de gener del 2023
Actualitzat a les 14:12h
Les negociacions pels pressupostos del Govern, que s'està fent amb el PSC, ha posat damunt la taula i a l'ull mediàtic el Quart Cinturó. El conseller de Territori, Juli Fernàndez, ha apel·lat al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) per connectar Sabadell i Terrassa i Castellar del Vallès amb la C-58.

Fernàndez ha dit, aquest dilluns en una entrevista al programa Cafè d'idees de La 2 i Ràdio 4, que "tenim un instrument", en al·lusió al PEMV i que aquest "determina, una mica, quin ésl'escenari i prioritza la intervenció en carreteres existents". Ha afirmat que la "continuïtat natural" de la B-40, un cop acabin les obres a Viladecavalls, "és la C-58".

A més, ha recordat que la infraestructura ideada a la dècada dels 60 "passa per una zona d'interès ecològic". L'exalcalde de Sabadell ha garantit el compromís per resoldre la connexió entre les dues capitals vallesanes; "alliberar trànsit a Terrassa", perquè absorbeix bona part dels vehicles de la B-40 que acaba en una rotonda al barri de Can Roca i l'enllaç de Castellar amb l'autopista del Vallès.

En aquest sentit, també ha apuntat que "ajudaria" la unió del transport públic -ferroviària- del Vallès Occidental i Oriental, perquè "trauria vehicles de la carretera" i faria que "les mobilitats forçoses canviessin". Fernàndez ha insistit, novament, que "no hi ha cap conveni" signat amb al Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana que finançaria l'obra que projectés la Generalitat i ha desmentit que fos així.

El titular de Territori ha explicat que s'ha publicat que els recursos sortirien "de la disposició addicional tercera de l'Estatut", és a dir, amb diners "de la Generalitat". Per això ho ha qualificat de "contrasentit".