1 de 10
transport públic

Territori retreu que el pla de Rodalies 2008-2015 incloïa un sistema per reduir riscos manuals

Critica que no s'hagi aplicat en aquesta inversió prevista i que permet minimitzar riscos

Imatge del xoc entre els dos trens de Rodalies a l'estació de Montcada i Reixac Manresa | ACN / Maria Belmez
per A.H., Sabadell | 9 de desembre de 2022 a les 10:05 |
El conseller de Territori, Juli Fernàndez, ha retret que el Pla de Rodalies 2008-2015 tenia previst la instal·lació d'un sistema que reduïa els riscos manuals a la xarxa ferroviària. Es tracta d'un d'un mecanisme per "minimitzar" el perill d'un accident, ha explicat aquest dijous als micròfons de Catalunya Ràdio.

Unes declaracions que han arribat hores després de la topada entre dos trens a l'estació de la línia R4 Montcada i Reixac-Manresa. "És evident que si hi ha mecanismes que poden permetre reduir riscos i els tenien previstos al pla de Rodalies 2008-2015 i no estan aplicats, de ben segur que podríem haver minimitzat el risc", ha dit.


Una crítica després que la hipòtesi de l'accident, encara sota investigació, apunti a un possible error humà. Una línia, tal com ha recordat Fernàndez, que ja va apuntar el Ministeri de Transports. El conseller ha indicat que és "bastant objectiu" que fer operacions manuals incrementa la inseguretat.

Ha lamentat la situació de la infraestructura ferroviària i la "incertesa" que això genera en els ciutadans. Per això, ha explicat que el Govern treballa per aconseguir el traspàs total de Rodalies, tant dels trens com de les vies, "al més aviat millor". Tot i reconèixer que no canviaria la situació d'immediat, sí s'encaminaria, amb un calendari progressiu i d'inversions. Espera que arribi en aquesta mateixa legislatura, "hi estem treballant, espero que tinguem capacitat d'arribar a acords", ha finalitzat.


 

Participació