El
conseller de Territori, Juli Fernàndez, ha retret que el
Pla de Rodalies 2008-2015 tenia previst la instal·lació d'un
sistema que reduïa els riscos manuals a la xarxa ferroviària. Es tracta d'un d'un mecanisme per
"minimitzar" el perill d'un accident, ha explicat aquest dijous als micròfons de Catalunya Ràdio.
Unes declaracions que han arribat hores després de
la topada entre dos trens a l'estació de la línia R4 Montcada i Reixac-Manresa. "És evident que si hi ha mecanismes que poden permetre reduir riscos i els tenien previstos al pla de Rodalies 2008-2015 i no estan aplicats, de ben segur que
podríem haver minimitzat el risc", ha dit.
Una crítica després que la
hipòtesi de l'accident, encara sota investigació, apunti a
un possible error humà. Una línia, tal com ha recordat Fernàndez, que ja va apuntar el Ministeri de Transports. El conseller ha indicat que és "bastant objectiu" que fer operacions manuals incrementa la inseguretat.
Ha lamentat la situació de
la infraestructura ferroviària i la "incertesa" que això genera en els ciutadans. Per això, ha explicat que el Govern treballa per aconseguir el
traspàs total de Rodalies, tant dels trens com de les vies, "al més aviat millor". Tot i reconèixer que no canviaria la situació d'immediat, sí s'encaminaria, amb un
calendari progressiu i d'inversions. Espera que arribi en aquesta mateixa legislatura, "hi estem treballant, espero que tinguem capacitat d'arribar a acords", ha finalitzat.