La
trobada del conseller de Territori, Juli Fernàndez, amb els
alcaldes del Vallès Occidental, duta a terme
aquest dijous a la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental (CCVOC), ha deixat dos grans titulars: la
connexió viària de la C-58 amb Castellar i
descartada la Ronda Nord, és a dir, la continuació per enllaçar amb Terrassa.
La proposta és
perllongar la Ronda Oest -actualment acaba en una benzinera al barri de Can Deu- fins a la
carretera de Castellar (B-124). L'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, i el president del CCVOC, i alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, han mostrat sintonia amb el conseller. Una obra que
evitaria el pas de cotxes, procedents del municipi veí,
per la Gran Via.
“La connexió entre
Sabadell i Terrassa no estem d'acord”, ha remarcat Fernàndez, que també ha proposat fer
millores en les infraestructures existents, com l’N-150. “Pot ser una via per arribar a un acord i treballarem perquè sigui una realitat”, ha assegurat Farrés després de la trobada. “Qualsevol inversió serà benvinguda“, ha remarcat.
No obstant això, l'alcaldessa
no es desdiu del seu suport a la Ronda Nord -Quart Cinturó fins a la Ronda Oest-. “L'he reclamat una vegada més i que se sumi a l'acord que ja hi ha al territori per fer-la possible“, ha assenyalat Farrés. Al seu parer és una
“infraestructura de país”, “bàsica per al teixit productiu” i per a la ciutadania de Sabadell i comarca.
“Continuarem lluitant”, ha finalitzat.
Absència de Ballart
Un altre dels titulars de la reunió ha estat
l'absència de l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart Segons expliquen fonts del consistori egarenc, Ballart ha abandonat la seu del Consell perquè s'ha iniciat la signatura del llibre d'honor quan encara no estava present i
“l'han tingut 20 minuts esperant”.
Altres fonts, com el mateix Consell Comarcal, han dit que Ballart hi estava convidat. “Des de l'estima que li tinc,
crec que s'equivoca. Estem representant els nostres ajuntaments, no podem perdre l'oportunitat de parlar amb el conseller”, ha exposat Giménez.
La reunió amb la cadira buida de l'alcalde de Terrassa Foto: Departament de Territori
Connexió entre la C-58, la C-16 i la futura B-40
Fernàndez també ha explicat als alcaldes que el Govern està
a punt de licitar les obres de
connexió entre la C-16 i la C-58 i la futura B-40 que han de permetre que tot el trànsit que arribi per l'autovia de l'Estat pugui seguir per una via d'alta capacitat, la C-58, per anar a buscar l'AP-7. Les estimacions és que aquest enllaç el faran servir
uns 30.000 vehicles diaris.