Santa Perpètua de Mogoda deixa de veure «passar trens» una década després

Entra en funcionament l'estació de la Riera de Caldes de l'R8 i al 2023 passaran dos trens per hora

L'alcaldessa de Santa Perpètua de Mogoda, Isabel García, i el president de Renfe, Isaías Táboas, durant la inauguració de la nova estació de tren del municipi.
L'alcaldessa de Santa Perpètua de Mogoda, Isabel García, i el president de Renfe, Isaías Táboas, durant la inauguració de la nova estació de tren del municipi. | Carola López/ACN
NacióDigital
27 de juny del 2022
L'alcaldessa de Santa Perpètua de Mogoda, Isabel García, ha celebrat que "per fi" comenci a funcionar l'estació Riera de Caldes de la línia R8 de Rodalies, precisament coincidint amb els "11 anys que passen trens de passatgers pel municipi" i que des d'aleshores reclamen que s'aturin a la ciutat.

La nova infraestructura connecta aquest municipi del Vallès Occidental amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i facilita que s'hi arribi des de Granollers i Mollet del Vallès. La nova estació ha començat a funcionar aquest cap de setmana (12.43 hores d'aquest dissabte). Durant la seva inauguració, el secretari general del Departament de la Vicepresidència, Ricard Font, ha anunciat que l'objectiu de la Generalitat de cara al 2023 és doblar la freqüència de pas i que passin dos trens per hora.

Gracía ha subratllat que fa molts anys que "lluiten i treballen" perquè aquest projecte sigui una realitat. Ha detallat que l'R8 dona cobertura als 90.000 habitants de les localitats que formen part de l'Associació de Municipis de l'Eix de la Riera de Caldes. A més ha destacat que l'estació és intermodal perquè s'ha adaptat l'oferta de transport públic amb noves parades d'autobús, una zona de park and ride que permetrà aparcar el cotxe privat i continuar el trajecte en tren i que hi haurà una zona d'aparcament cobert i tancat per a bicicletes.

Qui també s'ha mostrat "molt satisfet" d'haver pogut ajudar a "desencallar" aquest projecte ha estat el president de Renfe, Isaías Táboas. Durant l'acte d'inauguració d'aquesta infraestructura ha lamentat que la pandèmia ha retardat la posada en marxa de l'estació, que s'ha construït en dos anys, i que ha calgut "un any per legalitzar-la des del punt de vista ferroviari". El president de Renfe ha recalcat que hi ha unes 3.000 empreses als 40 polígons industrials que hi ha als municipis pròxims d'aquesta nova estació i ha considerat que aquesta era una "necessitat" que calia cobrir.

"Vacuna contra el canvi climàtic"
Font ha considerat que la inauguració "és una gran vacuna contra el canvi climàtic". A més, ha avançat que tenen perspectives de millora en el conjunt del corredor de l'R8. Font ha reconegut que el transport públic encara està "tocat per la pandèmia i per la crisi energètica" i que això "ocupa i preocupa" la Generalitat.

"Quan sortim d'aquesta situació és la primera cosa que hem de fer", ha afirmat tot considerant que el 2023 "hi haurà més presència a les aules" i que aquesta línia és especialment important pels estudiants. A parer seu, la segona feina que tenen pendent és la posada en marxa de l'intercanviador de Volpelleres i de l'Hospital General.

En aquest sentit, el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Xavier Flores, ha detallat que des del ministeri impulsaran un estudi informatiu perquè aquests projectes puguin "ser una realitat" aviat. Flores també s'ha sumat a "la satisfacció" de la posada en marxa de la nova estació i ha explicat que estan "treballant en molts punts perquè les Rodalies continuïn creixent".