1 de 10
universitats

La UAB aprova l'avaluació única a partir del curs 2023-2024

Totes les titulacions inclouran aquesta modalitat

Un grup d'estudiants a la UAB | ACN
per A.H., Sabadell, Catalunya | 1 de juny de 2022 a les 17:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 1 de juny de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), reunit aquest dimecres, ha aprovat l'avaluació única de cara al curs 2023-2024, en aquelles matèries que ho permetin, d'acord amb el seu contingut i metodologia i així ho estableixi la guia docent, que haurà d'explicitar el sistema d'examinació a seguir.

Amb la nova modalitat, els estudiants que ho sol·licitin renunciaran a l'avaluació continuada, cosa que implicarà el lliurament, a una única data, del nombre necessari "d'evidències avaluadores per acreditar i garantir la consecució dels objectius i competències" de l'assignatura. Per requerir aquesta opció, l'alumnat haurà de presentar una petició de motivació al centre dins dels terminis fixats i especificar aquelles assignatures, amb excepcions, com ara, la situació laboral o de salut sobrevingudes degudament justificades.


Totes les titulacions inclouran l'avaluació única i els centres de graus i màsters hauran de publicar el llistat de matèries abans que finalitzi el segon període hàbil establert al calendari acadèmic del curs 2022-2023.

Aquesta alternativa era una demanda que havien reivindicat els estudiants al llarg dels darrers anys i que s'ha debatut els darrers mesos entre l'equip de govern de la universitat, els centres docents i representants dels alumnes. El Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), en un fil a Twitter, ha celebrat aquest anunci, després que el passat mes de novembre van organitzar un referèndum. Segons aquesta organització, es van recollir uns 8.000 vots, amb un 95,5% del total favorable a la modificació.


"L'actual sistema d'avaluació contínua exigeix un elevat ritme acadèmic a diari que impossibilita la compaginació dels estudis amb les situacions personals i laborals de les estudiants", ha criticat el sindicat. "Cal seguir treballant per aconseguir una educació sense barreres perquè tothom pugui estudiar el que vulgui independentment de la seva situació personal", ha finalitzat.

 

Participació