1 de 10
transport públic

Laura Campos: «Mai havíem arribat tan lluny amb el soterrament, ja és un punt de no retorn»

L'alcaldessa de Montcada i Reixac celebra l'anunci de la ministra de l'aprovació de la licitació

Una pintada que reclama el soterrament davant el consistori | Adrià Costa
per Albert Hernàndez, Montcada i Reixac, Catalunya | 11 de febrer de 2022 a les 11:43 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 11 de febrer de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos, ha reaccionat aquest divendres davant l'anunci de la ministra Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, fet aquest dijous al vespre, en què avançava l'aprovació al Consell de Ministres espanyol, dimarts vinent, de la licitació de les obres del soterrament de l'R2: "Mai havíem arribat tan lluny, ja és un punt de no retorn".

"Serà una realitat", ha rematat i ha explicat que la setmana que ve "s'autoritzarà la despesa per a la licitació, que ha xifrat en 387 milions d'euros més IVA i es traslladarà a Adif, que començarà a fer els concursos, cosa que ha situat "primers moviments entre finals d'enguany o principis de 2023". Tot i que ha reconegut que "m'agradaria posar una data d'arrencada d'obres", no s'ha pronunciat sobre cap estimació.

 

La via que se soterrarà Foto: ACN


Campos, però, ha assegurat que seran "mínim" set anys d'obres i que seran "llargues i traumàtiques" i per això, "caldrà fer pedagogia" entre la ciutadania. "Les patirem, però pagarà molt la pena", ha recalcat. Ha reconegut la feina de la Plataforma Tracte Just Soterrament Total que "no han llançat la tovallola" durant quatre dècades, així com a la ciutadania.


Ha admès que els últims quatre anys han "estat molt intensos, de moltes reunions político tècniques per fer seguiment del soterrament", després que un altre ministre del ram, Iñigo de la Serna, es comprometés amb aquest projecte al maig de 2017, fins i tot fixant una data: el primer trimestre de 2020.

Descongestió entrada a Barcelona


El president de l’Àrea Territorial de l'Ajuntament de Montcada i Reixac, Jordi Sánchez, ha precisat que el soterrament -anirà des de Vallbona i fins gairebé la Llagosta, pràcticament cinc quilòmetres- suposarà una "millora" per al municipi, però "també per al transport públic", ja que la línia R4 "podrà escollir per quin túnel entrar a Barcelona", és a dir, el que va per Plaça Catalunya, via Sant Andreu Arenal, o el de Passeig de Gràcia, via Sant Andreu Comtal. "Es podrà descongestionar" el primer, ha determinat.


A més, ha recordat, que aquestes obres contemplen una tercera via i que suposarà una millora dels horaris, que perseguirà, ha apuntat, "fomentar l'ús del transport públic".

Gestionar el "mentrestant"


L'alcaldessa de la localitat vallesana ha detallat que caldrà gestionar el "mentrestant", en referència als passos a nivell que reforcin la seguretat -fins a la data han perdut la vida 176 persones a les vies que creuen la localitat- i ha garantit que la projecció feta per Adif ho farà. Campos ha lamentat haver-se asseventat d'aquesta inversió "d'una manera tan precipitada", ja que la ministra Raquel Sánchez ho va anunciar en un piulada.


 

Participació