Aquesta informació es va publicar originalment el 11 de febrer de 2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'alcaldessa de
Montcada i Reixac,
Laura Campos, ha reaccionat aquest divendres davant
l'anunci de la ministra Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, fet aquest dijous al vespre, en què avançava l'aprovació al Consell de Ministres espanyol, dimarts vinent, de la licitació de les
obres del soterrament de l'R2: "Mai havíem
arribat tan lluny, ja és un
punt de no retorn".
"Serà una realitat", ha rematat i ha explicat que la setmana que ve "s'autoritzarà la despesa per a la licitació, que ha xifrat en
387 milions d'euros més IVA i es traslladarà a Adif, que començarà a fer els concursos, cosa que ha situat "primers moviments entre
finals d'enguany o principis de 2023". Tot i que ha reconegut que "m'agradaria posar una data d'arrencada d'obres", no s'ha pronunciat sobre cap estimació.
La via que se soterrarà Foto: ACN
Campos, però, ha assegurat que seran
"mínim" set anys d'obres i que seran
"llargues i traumàtiques" i per això, "caldrà fer pedagogia" entre la ciutadania. "Les patirem, però pagarà molt la pena", ha recalcat. Ha reconegut la feina de la
Plataforma Tracte Just Soterrament Total que "no han llançat la tovallola" durant
quatre dècades, així com a la ciutadania.
Ha admès que els últims
quatre anys han "estat molt intensos, de moltes reunions político tècniques per fer seguiment del soterrament", després que
un altre ministre del ram,
Iñigo de la Serna, es
comprometés amb
aquest projecte al maig de 2017, fins i tot fixant una data: el primer trimestre de 2020.
Descongestió entrada a Barcelona
El president de l’Àrea Territorial de l'Ajuntament de Montcada i Reixac, Jordi Sánchez, ha precisat que
el soterrament -anirà des de Vallbona i fins gairebé la Llagosta, pràcticament cinc quilòmetres- suposarà una "millora" per al municipi, però "també per al
transport públic", ja que la línia R4
"podrà escollir per quin túnel entrar a Barcelona", és a dir, el que va per Plaça Catalunya, via Sant Andreu Arenal, o el de Passeig de Gràcia, via Sant Andreu Comtal. "Es podrà
descongestionar" el primer, ha determinat.
A més, ha recordat, que aquestes obres contemplen
una tercera via i que suposarà una millora dels horaris, que perseguirà, ha apuntat,
"fomentar l'ús del transport públic".
Gestionar el "mentrestant"
L'alcaldessa de la localitat vallesana ha detallat que caldrà
gestionar el "mentrestant", en referència als
passos a nivell que reforcin la seguretat -fins a la data han perdut la vida 176 persones a les vies que creuen la localitat- i ha garantit que la projecció feta per Adif ho farà. Campos ha lamentat haver-se asseventat d'aquesta inversió
"d'una manera tan precipitada", ja que la ministra Raquel Sánchez ho va anunciar en un piulada.