Aquest 2021, el
Servei de Mediació Comunitària de Sabadell ha atès
més de 500 persones amb diferents
problemàtiques o dificultats -518-. En total han estat 215 les sol·licituds de mediació que han arribat amb uns
resultats favorables del 73% -benficiant 2.133 persones- davant del 27%, que no ha aconseguit arribar a una solució a través del diàleg.
Els assumptes més destacables en els quals el servei ha hagut de prendre mesures han estat en gran part de veïns queixant-se de
sorolls (45%),
dificultats de relació (13%),
humitats (9%) i les molèsties ocasionades pels
animals de companyia (4,4%). Altres problemàtiques han estat dins l'àmbit familiar (12%) i en l'entorn escolar (4%).
En el
32% de les casuístiques ha estat la ciutadania qui acudeix a contactar amb el Servei de Mediació, però també s'ha accedit a través de la
Policia Municipal, les oficines del
Sistema d'Atenció Ciutadana, el
Servei d'Urbanisme,
Acció Social o altres
entitats professionals. Un cop arribada la sol·licitud, el temps de resposta ha estat de màxim tres dies i la resolució del problema ha tingut una mitjana de 68.
A més, tot i la situació de pandèmia, aquest any s'han dit a terme
24 accions formatives als centres educatius del municipi, amb sessions adreçades als joves i docents; en total han participat
603 persones.