​Convocatòria per tallar l'N-150 per reclamar-ne la transformació

Diumenge es farà una jornada lúdica per repensar aquesta via

Diferents realitats de la N-150.
Diferents realitats de la N-150. | Cedida
Y.C.
19 de novembre del 2021
Actualitzat a les 15:41h
Els ajuntaments de Barberà, Cerdanyola, Ripollet i Montcada i Reixac, juntament amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), han organitzat aquest diumenge 21 de novembre una convocatòria ciutadana per tallar un tram de l'N-150, principal carretera interurbana de la comarca del Vallès Occidental. L'objectiu de la cita és  reclamar una àrea metropolitana que afavoreixi el transport públic i la mobilitat activa, a més de convidar la ciutadania repensar la connexió entre els municipis.

Des de les 9 a les 14 hores la zona compresa entre el carrer Monturiol i la ronda Indústria (Barberà del Vallès) quedarà tallada al trànsit. El recorregut alternatiu per a vehicles privats i transport públic es farà per la ronda de Santa Maria.

Alhora, de 10 a 13 hores, es podrà participar en la jornada lúdica Viu l'Avinguda del Vallès amb activitats a espais públics urbans i infraestructures. Es podrà gaudir des d'una xocolatada, a concerts, activitats de ball, zones de joc, circuits de bicicletes i tallers de tota mena per a grans i petits. A més, perquè la ciutadania pugui moure's entre les activitats es comptarà amb un servei d'autobús gratuït que, cada 30 minuts, connectarà els epicentres dels quatre municipis.

Els temes a tractar seran la connectivitat que es farà a Barberà del Vallès, entre el mercat municipal i la plaça de la Cooperativa, les aportacions socials i comunitàries per pensar les infraestructures a escala humana a Cerdanyola i Ripollet entre la plaça d'Adam i Eva i el lateral de l'N-150 i la sostenibilitat de la nova avinguda als voltants del Casino de Montcada i Reixac.

Temps esperant una transformació
Una de les idees principals del nou Pla director urbanístic (PDU) és la construcció d'avingudes metropolitanes per relligar els centres urbans i garantir la continuïtat de la mobilitat sostenible. 19 entitats veïnals, ciutadania i personal tècnic dels quatre municipis treballen conjuntament en la proposta d'accions que millorin l'eix viari i el seu entorn.

Entre les mesures que proposen està l'eliminació d'aparcamentsen calçada i barreres arquitectòniques, la incorporació de més carrils bici, l'ampliació de vies estretes i la reducció de la velocitat de circulació. A més del cas de l'N-150, es porta temps reclamant nou eixos transversals que millorin la connectivitat com la proposta de soterrar un tram de l'autopista C-58 que creua Ripollet o de les vies de Rodalies de Montcada i Reixac.

L'AMB lidera la xarxa RiConnect- Rethinking Infrastructure, agrupació d'entitats metropolitanes que repensen, transformen i integren les infraestructures de mobilitat per connectar persones, municipis i espais naturals. El servei es troba dins del programa europeu UBASCT que té l'objectiu de fomentar el desenvolupament sostenible.