El Consell Comarcal impulsa una nova campanya contra la violència masclista

L'ens supramunicipal ofereix més de quaranta tallers als instituts de la comarca

Redacció
27 d'octubre del 2015
Actualitzat a les 16:35h
La presidenta de la Comissió Informativa de Benestar Social, Educació i Qualitat de vida,  Maria Àngels Marcuello, amb la directora de l’Àrea, Fina Ramoneda i la tècnica d’Igualtat, Judit Acosta.
La presidenta de la Comissió Informativa de Benestar Social, Educació i Qualitat de vida, Maria Àngels Marcuello, amb la directora de l’Àrea, Fina Ramoneda i la tècnica d’Igualtat, Judit Acosta. | Consell Comarcal

El Consell Comarcal del Vallès Occidental ofereix aquest curs més de quaranta tallers als 
instituts de la comarca per sensibilitzar el jovent contra la violència masclista. Aquesta acció s’emmarca en la campanya de sensibilització que un any més engega l’ens supramunicipal amb motiu del 25 de novembre, Dia Internacional per l’Eradicació de la Violència contra les Dones. La campanya també inclou la tercera edició del concurs de piulades a Twitter Piula contra la violència masclista que ja ha estat convocat. Com a novetat d’aquest any, els tallers poden ser realitzats a instituts, però també a centres i casals per a joves.

"La violència masclista és una xacra per la nostra societat i hem de seguir lluitant i treballant des de tots els àmbits per acabar amb ella. És important que aquest treball inclogui la sensibilització als i les joves, a qui demanem que s’impliquin en aquesta batalla. Des del Consell Comarcal treballem els 365 dies de l’any en aquest sentit però ens agrada fer especial incidència a l’entorn del 25 de novembre i del 8 de març", afirma la presidenta de la Comissió Informativa de Benestar Social, Educació i Qualitat de vida, Maria Àngels Marcuello.

Els tallers, impartits per l'entitat de dones de Cerdanyola El Safareig, van dirigits preferentment a municipis petits i mitjans. S'adrecen al jovent de 12 a 18 anys, amb una oferta de 5 tallers diferents adaptats a les característiques de cada grup d'edat. 

Així, entre els 12 i els 14 anys es treballa la construcció d'identitats, a través dels tallers Nois i noies, iguals o diferents i Les noies i els nois, som com a la publicitat?. Als 14-15 anys el taller posa en contacte el jovent amb les causes i conseqüències de les diverses violències masclistes que vivim en el nostre dia a dia, mentre que entre els 15 i els 16 anys la proposta se centra en les violències en la parella jove. Finalment, pels nois i noies de 16 a 18 anys, es realitza un taller sobre l'amor romàntic.

Marcuello explica que “un cop que es fan els tallers sempre hi ha consultes per part dels 
joves i això és una oportunitat per detectar casos de possible violència incipient i evitar que vagi a més”. També assegura que "posen els joves en alerta i els fan reflexionar sobre les actituds que estant tenint".

Piula contra la violència masclista 

Paral·lelament es porta a terme l’acció Piula, que consisteix en fer arribar, als instituts i casals que així ho demanin, un mural amb l'ocell de la campanya, així com adhesius en els quals els nois i noies podran escriure les seves frases responent a la pregunta I tu, què fas per no ser sexista?

Piula al Twitter contra la violència masclista 

A més, s’ha convocat la tercera edició del concurs Piula contra la violència masclista, dirigit als i les joves d’entre 14 i 30 anys que visquin o estudiïn al Vallès Occidental. Per participar cal crear una frase per respondre a la pregunta 'Què fas tu per no ser sexista?' i que no tingui més de 110 caràcters (amb espais inclosos). Ha de ser una frase original, inèdita i no tenir abreviatures. Les bases es poden trobar a la web del Consell Comarcal

Les frases s’han d’enviar com a màxim el 30 de novembre al concurs, a través del formulari que es troba a la pàgina web del Consell Comarcal o bé omplint el formulari en un dels tallers o accions que es faran als centres educatius. Els guanyadors i guanyadores opten a empotar-se una tablet o un ebook. A més, el centre educatiu que compti amb més participants opta a un premi col·lectiu. 

També es pot seguir tota la informació del la campanya de sensibilització i totes les novetats del concurs al compte de twitter @PiulaVallesOcc.