medi ambient

Un 85% dels conductors admet que triga menys de deu minuts en aparcar al centre de Sant Quirze

Un estudi de la Diputació de Barcelona desaconsella instal·lar una àrea verda al voltant de l'estació de FGC

per A.H., Sabadell, Catalunya | 13 d'agost de 2021 a les 16:40 |
L'estació de FGC de Sant Quirze, protagonista del treball de la Diputació | FGC
Un estudi fet per la Diputació de Barcelona sobre el funcionament de l'aparcament diürn al centre de Sant Quirze del Vallès ha assenyalat que un 85% dels conductors admeten que triguen menys de deu minuts en estacionar el vehicle en aquest emplaçament de la ciutat, on es troben la majoria de comerços i equipaments.

Percentatge que es redueix al 55% quan el temps per deixar aparcat el seu cotxe és menor als cinc minuts. Precisament, les rotacions de turismes en zones comercials és de 3,8 en una plaça per dia i 2,6 a les àrees residencials.


Encara que aquest treball ha subratllat que l'ocupació a la via pública és del 85% i pot arribar al 95% en hores punta, el baix temps d’estacionament, un 60% ho fan menys de dues hores en àrees amb botigues, indica la ràpida rotació, establint un "nivell de funcionament acceptable", destaca l'informe. Aquesta mobilitat, a més, influeix en l’ús dels dos pàrquings soterrats, un al carrer Barcelona i l’altre a la plaça Anselm Clavé, que tenen una ocupació "relativament baixa d’un 50% de la seva capacitat".

Cal tenir en compte que el municipi compta amb un miler de llocs per aparcar en superfície -la majoria sense regulació- i a la localitat hi ha un cens de vehicles de 2.188.    


Una àrea verda, descartada


D'altra banda, les zones d’aparcament del voltant de l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) són "força utilitzades" amb ocupacions al matí que arriben al límit del seu aforament. Per això, no es considera convenient la implantació d’una àrea verda en aquesta zona, ja que "incentivaria els desplaçaments" amb transport privat i afegiria més pressió, tant a la bossa de l’estació com en la zona de l’avinguda Països Catalans i els carrers perpendiculars.

 

Participació