Torna a reactivar-se el concurs per urbanitzar el soterrament de les vies de Can Feu-Gràcia

Es va suspendre a finals de 2019; es fixa un pressupost de 130.000 d'euros i un termini d'un any

La zona que s'ha d'urbanitzar
La zona que s'ha d'urbanitzar | Juanma Peláez
A.H.
29 de juny del 2021
La Junta de Govern Local, celebrada aquest dilluns, ha decidit reactivar el concurs per urbanitzar la superfície del soterrament de les vies de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a l'entrada de Sabadell, a Can Feu-Gràcia, que va culminar al setembre de 2018

El pressupost que s'ha reservat és de 129.779,76 euros i ve marcat perquè el guanyador haurà de fer la redacció dels projectes bàsic i executiu en cinc mesos i en set, la direcció de les obres. Seran dues fases i es podrà participar amb equips amb proposta idea o currículum. Es valorarà "trobar l’equilibri entre la qualitat de l’ordenació paisatgística i arquitectònica" i que sigui amb criteris de mobilitat sostenible, biodiversitat i siguin espais verds

Precisament, sobre aquestes àrees verdes, el consistori ha posat l'accent, ja que la voluntat municipal és construir un continu que vagi des del bosc de Can Feu al centre de la ciutat, així com de nord a sud i a través de l'eix rambla d'Ibèria-ronda de Ponent per arribar fins al riu Ripoll.

Una de les novetats que ha incorporat el document en comparació amb l'anterior, que es va haver d'anul·lar, és que s'ha incorporat l’estudi del sector dels Planetes, per tal de buscar millores als accessos al barri, així com un estudi de mobilitat sostenible a la zona per resoldre els problemes actuals.

Concurs anul·lat
El Tribunal Català de Contractes del Sector Públic va anul·lar l'anterior concurs, del qual es van assentar les bases a l'agost de 2018. Una cancel·lació que va arribar al desembre de 2019, perquè es va detectar la "vulneració futura de l’anonimat de les ofertes", perquè un dels participants així ho va denunciar i l'organisme català ha va reconèixer. 

El projecte guanyador va ser "Teixint els barris", de l'estudi d'enginyeria EFA Arquitectes. Va ser una de les cinc idees que es van presentar i tenia tres fases d'actuació, amb la mirada posada a la primavera de 2020 per engegar els treballs.