serveis bàsics

Endesa compara el frau elèctric detectat el 2020 amb el consum de gairebé 38.000 llars

Assegura que en els últims cinc anys s'ha defraudat un 13% de l'energia

per NacióSabadell, 9 de març de 2021 a les 16:00 |
Connexió irregular a la xarxa elèctrica | Endesa
Aquesta informació es va publicar originalment el 9 de març de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Endesa ha fet balanç de l'energia defraudada el 2020 i a Sabadell, fent una comparació, aquesta "pràctica il·legal", tal com ha recalcat l'empresa, equivaldria al consum mensual de més de 37.800 llars i rondaria els 10,2 milions de Kilowatts hora any.

Si s'amplia el focus a cinc anys, segons l'energètica, a la capital vallesana s'han incrementat un 18% i que ha suposat l'energia defraudada d'un 13%. A la demarcació de Barcelona, l'any passat, es van notificar mes de 17.600 casos de connexions irregulars, cosa que ha suposat un 76% més que el 2015. 


Unes dades que ha obtingut, gràcies a la introducció de la Intel·ligència Artificial (IA), que es va començar aplicar el 2017. A través de la digitalització de la xarxa, sensors i la implantació dels comptadors intel·ligents ha permès obtenir més informació de la xarxa i s'ha pogut detectar desviacions i comportaments anòmals. 

Endesa ha garantit que continuarà treballant contra el frau elèctric, perquè "és il·legal", així com representa "un perill per a la seguretat i la integritat de les persones", tant per aquell que manipula la llum com per a la resta, ja que, per exemple, pot provocar incendis i "perjudica als altres, ja que quan es produeix una sobrecàrrega actuen els sistemes de protecció de seguretat". I això es tradueix "en interrupcions del subministrament" als clients que tenen el servei contractat, "pot malmetre la instal·lació de la finca i fa pujar el preu de la factura de la llum".

 

Participació