La Campanya Contra el Quart Cinturó demana «un posicionament clar» als partits

Avisa de l'amenaça ambiental que suposa la materialització d'aquesta via

Imatge d'arxiu d'una protesta contra el traçat del Quart Cinturó
Imatge d'arxiu d'una protesta contra el traçat del Quart Cinturó | CCQC
NacióDigital
06 de febrer del 2021
La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) ha emplaçat als partits polítics amb representació parlamentària "a prendre un posicionament clar" en clau de preservació del territori, de sostenibilitat i de país.  

"La possible tramitació de l'estudi informatiu de la B-40 entre Terrassa i Granollers per part de l'Administració de l'Estat així com la proposta recollida en l'aprovació inicial del Pla Específic de Mobilitat del Vallès suposen una greu amenaça pel futur de la qualitat ambiental del país", alerten en un comunicat. "Aquests dos elements ens situen en un context d'especial rellevància per al futur del projecte del Quart Cinturó. És necessari redreçar definitivament les prioritats en relació amb la planificació i la inversió en infraestructures de mobilitat als territoris metropolitans. La caducitat de l'expedient ambiental del l'Estudi informatiu obre una gran oportunitat per aturar aquest greu agressió al territori", afegeixen.

La CCQC també diu que han mostrat la seva "total oposició" a l'actuació de perllongament de la B-40 entre Terrassa i Castellar prevista al Pla Específic de Mobilitat del Vallès, com a prioritari en primera fase: "És necessari diferenciar clarament les solucions de trànsit local (enllaç de la B-124, carretera de Sabadell a Castellar, amb la C-58 i la Ronda Oest de Sabadell) respecte la proposta d'una via de pas d'alta capacitat i de llarg recorregut com seria la B-40", demanen.

També alerten que "tenint en compte la funcionalitat de la via proposada, es tractaria en tot cas d'una via dins el marc de les competències pròpia del govern de Catalunya i no de l'Estat i que és inacceptable resoldre unes comunicacions locals amb una via de pas que portaria els vehicles del centre peninsular des d'Abrera en direcció nord per una ronda urbana de Sabadell i amb un impacte brutal sobre els espais de Sant Julià i Mas Canals". "No es pot perllongar una autovia sense tenir clar el model territorial i ambiental del Vallès i cal ser conscients que una possible continuïtat fins a Granollers hipotecaria el futur d'aquesta bioregió", reblen.

Finalment, diuen que "en moments en què es declara l'emergència climàtica per part d'ajuntaments i per la pròpia Generalitat, és encara més evident que el Quart Cinturó topa de ple amb el model de país que desitgem".