Assaig per testar la implementació d'un autobús elèctric a Sabadell

Té capacitat per a 25 passatgers

El vehicle 100% elèctric
El vehicle 100% elèctric | Albert Hernàndez
26 de gener del 2021
Actualitzat a les 18:46h
Aquest dimarts un autobús elèctric ha voltat per Sabadell, amb la finalitat d'estudiar la viabilitat que s'incorpori a la flota de vehicles de la ciutat. Una feina que ha d'analitzar l'Ajuntament amb la cooperativa Transports Urbans de Sabadell (TUS), que gestiona el servei al municipi. 

Una actuació englobada dins de les proves que la TUS i el consistori estan fent amb aquesta tecnologia 100% elèctrica, de zero emissions, perquè sigui una realitat en el futur. "Hem de reduir el vehicle privat i donar alternativa amb la xarxa de transport públic", ha explicat l'alcaldessa, Marta Farrés, i això vol dir, ha continuat, que "aquesta ha de ser efectiva". 

Farrés ha dit que cal "continuar millorant" per apostar per aquest model, "transitar cap aquí", ha subratllat. El vehicle, el model Karsan Jest Electric, amb una capacitat de fins a 25 usuaris, fa 5,8 metres d'allargada i pesa cinc tones. Compta amb un conjunt de bateries, proporcionades per BMW, de 88 kW, té 80 CV i una autonomia de 200 quilòmetres i en circuit urbà, entre 12 i 14 hores. 

Un temps que variarà, tal com ha puntualitzat el CEO d'e-busKar, distribuïdora de Karsan a l'Estat, Fran Ramis, "en funció de la temperatura exterior i el servei de climatització" a l'interior del vehicle. 

El president de la TUS, Francisco López, ha apuntat que, en el cas que s'incorporessin aquests busos, servirien per "canviar recorreguts" o "arribar a indrets que, per un tema de dimensions" dels vehicles impedeixen fer-ho, a la vegada que suposa un "benefici" per al medi ambient.