Mobilitat

Menys viatgers i més puntualitat a les línies metropolitanes de FGC durant el 2020

En el marc de la pandèmia, un dels objectius ha estat minimitzar els riscos d'avaria dels trens

per NacióDigital , 20 de gener de 2021 a les 17:00 |
Estació de FCG Terrassa Rambla. | Roger Navarro
L'afluència de viatgers a les línies metropolitanes de FGC (Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia) ha caigut un 48% per la pandèmia de la Covid-19 durant l'any 2020. Durant el 2019 aquestes línies van transportar 91,2 milions de viatgers, que contrasta amb els 47,5 de l'any passat. A la línia Lleida-La Pobla, ha tancat l'any amb 104.697 persones usuàries, prop d’un 42% de la demanda del 2019. 

D'altra banda, l'índex de puntualitat en les línies Barcelona-Vallès ha assolit un 99,61%, davant el 99,48% del 2019, aconseguint un màxim històric. Pel que fa a l'Índex de Control de Qualitat, una eina que mesura objectivament el servei realitzat i quantifica les incidències i afectacions a viatgers, s'ha situat en el 99,12%, assolint el valor més alt de la història, segons FGC.


Segons explica la companyia, al llarg del 2020 i en el marc de la pandèmia, un dels grans objectius ha estat minimitzar els riscos d'avaria dels trens i acotar l'impacte de les incidències, per tal d'evitar aglomeracions de passatgers.

Altres notícies que et poden interessar





 

Participació