Sabadell elimina el paper per fer tràmits amb empreses i entitats

També s'obre la possibilitat a que la ciutadania ho faci

Les trucades al Telèfon de l'Esperança van augmentar durant el confinament.
Les trucades al Telèfon de l'Esperança van augmentar durant el confinament. | Pixabay
NacióSabadell
16 de gener del 2021
Des d'aquest divendres, els tràmits que les empreses, autònoms i entitats han de fer amb l'Ajuntament seran de forma electrònica. D'aquesta manera, s'ha eliminat el paper en aquests procediments i caldrà comptar amb un certificat digital per fer gestions amb l'administració (es pot adquirir aquí). 

Una implementació que respon a l'aprovació de la Llei de Facilitació de l'activitat econòmica i s'aconsegueix una institució més oberta, transparent i eficient, gràcies a que es pot fer un seguiment dels tràmits per part del sol·licitant, alhora que es fomenta l’ús de les tecnologies entre la població. 

Una millora, perquè evita desplaçaments i, per tant, aglomeracions per presentar documents i simplifica la relació amb l’administració. 

Els ciutadans també poden dur a terme les seves gestions amb l’Ajuntament, tot i que es manté la presencialitat, demanant cita prèvia per telèfon (010 ó 93 745 31 10, des de fora de Sabadell). Encara que hi ha gestions que es poden fer via telefònica o amb un idCat mòbil, per exemple, i s’eviten així desplaçaments i cues innecessàries. 
 
AQUESTS SÓN ELS CERTIFICATS QUE ES PODEN FER SERIVR
- DNI electrònic
- Firma profesional
- Agència Notarial de Certficació (ANCERT)
- Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre
- Camerfirma (el de les càmeres de comerç espanyoles)
- Certificat digital idCAt del Consorci de l'Administració Oberta de Catalunya (AOC)