serveis bàsics

Unes 800 famílies de Sabadell pateixen talls de llum en els últims cinc dies

La companyia detecta una "sobrecàrrega" del sistema i ho desvincula del temporal Filomena

per Albert Hernàndez , 10 de gener de 2021 a les 14:20 |
Les feines dels tècnics de la companyia de llum | Ajuntament de Sabadell
En la setmana de l'arribada del temporal Filomena, que ha deixat temperatures gèlides i neu a bona part del país els últims dos dies, unes 800 famílies han patit talls de llum. Així ho han assegurat des de l'Ajuntament de Sabadell i que Endesa ha matisat que "podrien haver-se vist afectades en total, que no vol dir a la vegada" i ha concretat que seria en els últims cinc dies. 

L'alcaldessa, Marta Farrés, va llançar l'alerta aquest dissabte quan, en una piulada hi detallava que es produïen als carrers Brutau, Schubert, Alcubierre, Ter, Rosselló, Cerdanya, Gironès i Cartago. Farrés ha assegurat que eren interrupcions "intermitents i d'altres de forma més continuada". Ha recordat que aquest cap de setmana hi havia un dispositiu especial per aquest tipus de situacions (telèfon 93.745.33.24, en cas de no poder contactar amb la companyia).

  Així com, la Policia Municipal s'havia mobilitzat per atendre els veïns afectats, sempre i quan així ho informessin, per "aixecar acta" i d'aquesta manera, "després estudiar les accions a emprendre perquè no es torni a produir". 

Fonts de l'empresa energètica han reconegut aquests talls i ho han justificat per una "sobrecàrrega" del sistema que han desvinculat de la borrasca. "Són motius aliens a la xarxa, de connexions irregulars amb un alt consum" i han garantit que a hores d'ara s'ha recuperat el servei. En aquest sentit, han destacat que serien "uns 800 clients dels 220.000" que hi ha a la ciutat. 

Carrer Cerdanya 

Precisament, aquest divendres operaris d'Endesa van començar unes intervencions al carrer Cerdanya, "per solucionar els talls de llum", segons el consistori, dels últims dies en aquest punt del barri de Ca n'Oriac. La companyia ha precisat que els treballs consisteixen en la instal·lació d'uns elements de sectorització que minimitzen l'impacte quan hi ha una sobrecàrrega i s'atura el servei, és a dir, "no afecti a tots els usuaris" de la zona. 

Endesa ha remarcat que està treballant en aquesta línia i ha destacat que aquesta "problemàtica" d'interrupció de la llum es dona "des de fa temps" a Can Puiggner i aquesta setmana ha identificat "una situació similar" a Ca n'Oriac. 

Sigui com sigui, l'Ajuntament ha advertit que posarà en coneixement de la Fiscal en Cap de Sabadell i de la Sindicatura de Greuges perquè "no s’està garantint un dret bàsic com és l’accés al subministrament energètic". A més, també demanarà trobades amb el Departament d’Indústria i l’Institut Català de l’Energia.  

 

Participació