mobilitat

​Un estudi sobre l’eix central avisa de la inseguretat per als ciclistes

També apunta que els vehicles superen els 20 i 30 km/h

per NacióSabadell, 28 de novembre de 2020 a les 14:00 |
La senyal de preferència per a la bicicleta a la Rambla | Juanma Peláez
Aquesta informació es va publicar originalment el 28 de novembre de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La Bicicleta Club de Catalunya (BACC), una entitat que aplega ciclistes urbans per impulsar aquestes dues rodes com a mitjà de transport, ha analitzat l’eix central de Sabadell i ha avisat de la inseguretat que suposa per aquest col·lectiu. “Continua sense un espai segur”, ha detallat el treball, perquè és “un carrer compartit i en cap cas un espai reservat o prioritari”.
 

L’associació ha remarcat que el fet que no tingui un carril específic en una àrea “amb una gran densitat de trànsit, no només no fomenta l’acceptació i seguretat de la bicicleta com a element del trànsit, sinó que fa aparèixer comportaments agressius que posen en risc la seguretat i integritat dels ciclistes”.
 

També ha constatat que els vehicles no respecten les velocitats limitades a 20 i 30 km/h i en trams “més conflictius” com poden ser rotondes, encreuaments i vies amb tres carrils que “no existeix una solució segura per als ciclistes”. Per això, ha qualificat “d’insuficients” les noves pintades a la calçada, perquè “no esdevé infraestructura” i, per tant, “no serveix per garantir la seguretat”.
 
Per això, el BACC ha demanat la implementació de carrils bici segregats en aquest recorregut, impulsar campanyes informatives “per acabar” amb els assetjaments a ciclistes, una senyalització que informi de la obligació dels ciclistes de circular pel centre del carril i que la Policia Municipal de Sabadell tinguin “una acció decidida” contra els conductors temeraris. També ha suggerit la instal·lació de rades per garantir la velocitat en aquests trams. 


 

Participació