Ignasi Arañó, Gemma Molera i Alex Puig, nous protagonistes de l'Acadèmia

L'equipament del Passeig Manresa acull una triple exposició sobre pintura, gravats i material reciclat

per Redacció , 13 d'octubre de 2015 a les 10:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 13 d'octubre de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Imatge d'una obra d'Ignasi Arañó Foto: Ignasi Arañó


Ignasi Arañó, Gemma Molera i Alex Puig són els nous protagonistes de l'Acadèmia de Belles Arts de Sabadell. L'equipament del Passeig Manresa acull a partir d'aquest dimarts i fins el proper 7 de novembre, tres exposicions paral·leles d'aquests tres artistes. La inauguració serà a les 19.00 hores. 


Es tracta de tres propostes molt diferents basades en la pintura, el gravat i l'art fet amb materials reciclats. Per una banda, la Sala I acollirà una selecció del llegat de l'artista Ignasi Arañó (1958-2014), format per paisatges marins i elements quotidians que són capaços d'immortalitzar instants i emocions. 

Pintor i professor de dibuix a l’Escola Massana de Barcelona, Aranyó ha estat un creador incansable. Ha tractat multitud de temes que s’han anat repetint al llarg de la seva vida i que han anat transformant-se de forma molt coherent. 


Per altra banda, Gemma Molera, llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona (1989) i especialitzada en escultura i gravat, omplirà la Sala II amb els seus treballs que compten amb personalitat pròpia i un caràcter innovador. Es tracta d'una artista amb molt bagatge que ha treballat amb noms tan reconeguts com Jaume Plensa, Ferran Garcia Sevilla o Joan Bennàssar. Alhora ha col·laborat al taller Quadrat 9 amb Alain Chardon, juntament amb artistes com Jaume Ribas, Jaume Roure o Perico Pastor, entre d’altres.

Per últim, el jove Alex Puig presenta al Cub d'Assaig la seva proposta The Cuspirals. Es tracta d'un projecte basat en el reciclatge i la interacció de l'art amb el carrer. Puig usa rotuladors, bolígrafs, sprays i rodets de pintura per denunciar la bellesa d’aquest món, deixar anar la imaginació i fins i tot, en alguns casos, per ser usats com a instrument de crítica.

 

Participació