Quatre municipis del Vallès estudien la seva connexió amb carril bici

En cas d'aconseguir que s'enllacin arribarien a les portes de Barcelona

El carril bici construït a la N-150, a Montcada i Reixac
El carril bici construït a la N-150, a Montcada i Reixac | ND Sabadell
NacióSabadell
24 d'octubre del 2020
Els ajuntaments de Montcada i Reixac, Ripollet, Cerdanyola i Barberà del Vallès han treballat en els darrers mesos una proposta per crear un carril bici que connecti les quatre poblacions per mitjà de la N-150 i han demanat una subvenció a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) per tal de dur-la a terme.

L’ens supramunicipal dona suport a aquesta iniciativa, que financiaria al 100%, donat que encaixa amb l’acord per una nova mobilitat metropolitana presentat per l’AMB la primavera passada, i n’ha elaborat un avantprojecte per tal d’incrementar l’espai per a vianants a la carretera que passa per les quatre localitats, millorar la circulació dels autobusos i instal·lar-hi un carril bici segregat des de Montcada i Reixac fins a Barberà.

En terme montcadenc, el carril projectat per l’AMB s’iniciaria a l'altura de Terra Nostra, just on acaba el nou vial construït pel consistori, i continuaria fins a Ripollet i Cerdanyola. L’AMB ha presentat l’avantprojecte al Departament de Territori i Sostenibilitat, ja que part de la carretera –no el tram de Montcada i Reixac, que és municipal– és competència de la Generalitat i també en cal el seu vistiplau per poder executar els trams de carril bici que enllacen amb els accessos a l'autopista C-58.

"La proposta a la N-150 respon a la voluntat de l’AMB de crear vies metropolitanes, per estructurar el territori urbà, integrar l'avinguda al barri i possibilitar el moviment i les relacions socials’, ha explicat el president de l’Àrea Territorial de l’Ajuntament de Montcada i Reixac i vicepresident de Desenvolupament de Polítiques Urbanístiques de l’AMB, Jordi Sànchez.

En cas que esdevingui una realitat aquest carril, sumat el ja existent que s'ha fet a la zona del Coll de Montcada i Can Cuiàs, suposaria situar-se a les portes de Barcelona en bicicleta.