Sabadell negocia amb Endesa per evitar talls a famílies vulnerables

L’Ajuntament manté la crítica en el tall de llum a Can Puiggener el mes de juliol | Anuncia que posarà en marxa mecanismes proactius per evitar que torni a passar

Albert Segura
07 d'octubre del 2015
Actualitzat el 08 d'octubre a les 9:24h
Gabriel Fernàndez, en roda de premsa juntament amb dues membres de Serveis Socials
Gabriel Fernàndez, en roda de premsa juntament amb dues membres de Serveis Socials | Albert Segura

Gabriel Fernàndez, en roda de premsa juntament amb dues membres de Serveis Socials. Foto: Albert Segura

 
L'Ajuntament de Sabadell negocia amb Endesa Distribució l’establiment d’un protocol d'actuació en els casos en què hi hagi famílies en situació de vulnerabilitat connectades de manera fraudulenta a la xarxa elèctrica. Es tracta d’un protocol que implica Serveis Socials, i que es vol tirar endavant a partir de l’actuació del passat 22 de juliol la companyia tallés el subministrament a 60 famílies de Can Puiggener, algunes d’elles en situació d’exclusió i d’altres que estaven connectades de manera totalment legal.
 
El 22 de juliol passat a primera hora del matí, operaris d'Endesa Distribució acompanyats dels Mossos d'Esquadra van procedir al tall del subministrament elèctric en 60 domicilis dels carrers Cartago i Sagunt, al barri de Can Puiggener. L’Ajuntament ja va denunciar en el seu moment que l'acció es va fer sense previ avís, fet pel qual es va posar en contacte amb la companyia per demanar explicacions.
 
La implicació de Serveis Socials ha permès atendre 30 famílies. D’aquestes, 6 eren habitatges ocupats, i se’ls ha instat a regularitzar la seva situació per poder optar al restabliment del subministrament, mentre que en 14 es van fer unes aportacions de 14.000 euros des de l’Ajuntament i 10 més estan pendents de resoldre, 5 dels quals tenen tota la situació ja en regla i properament se’ls regularitzarà el servei.

Protocol d'actuació

Amb tot, l’Ajuntament està treballant en la redacció d’un protocol amb Endesa Distribució per evitar que una situació com aquesta es torni a repetir, després que hi havia famílies ateses per Serveis Socials que acabaven de rebre menjar fresc i sense llum no la podien conservar, i d’altres que estaven connectats a màquines per prescripció mèdica. “Tenim un compromís de lluita contra les situacions de pobresa i vulnerabilitat, hi hem d’estar i tenir actuar de manera proactiva per a poder-los tenir en situació regular”, assenyala Fernàndez.
 
En aquest sentit, també ha fet una crida a les famílies en aquestes situacions per tal que s'acostin als serveis socials per abordar les seves problemàtiques. El tinent d'alcalde però ha reconegut que "no és fàcil" aquesta negociació amb la companyia, que també s'estendrà a les comercialitzadores.