coronavirus

Reducció a 30 i 20 km/h de nord a sud per «facilitar la convivència» entre vehicles, vianants i bicicletes

En total seran nou quilòmetres on es faran intervencions de senyalització

per NacióDigital, 20 d'octubre de 2020 a les 10:00 |
Ciclistes i vianants per Sabadell | Juanma Peláez
Aquesta informació es va publicar originalment el 20 d'octubre de 2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Ajuntament de Sabadell reduirà la velocitat de vehicles a 30 i 20 km/h de diferents carrers de l'eix central, de nord a sud de la ciutat, des de l'avinguda Matadepera i fins arribar a Barberà, per tal de "facilitar la convivència" entre cotxes, vianants i bicicletes. Depenent del tram serà una o altra rapidesa.

A 30 km/h al llarg de tot l’eix, excepte a la zona del centre, on disminuirà fins a 20. Així mateix, es reduirà la velocitat a tots els trams de carrers que conflueixen amb l’eix central. Les vies que integren aquesta trama central són les avingudes de Matadepera i la Concòrdia; la plaça de la Concòrdia; el carrer Major; l’avinguda de l’Onze de Setembre; la via Massagué; el passeigs Manresa i de la Plaça Major; la Rambla; l’avinguda de Barberà; el passeig dels Almogàvers i la carretera de Barcelona (N-150). D'aquesta manera, es connecten trams actuals interns de xarxa ciclable que fins ara no tenien continuïtat en dos sentits.



Per aconseguir aquesta rebaixa, es faran diverses actuacions de senyalització vertical i horitzontal i regulació per semàfors al llarg dels nous quilòmetres, cosa que suposarà invertir 61.317,18, a càrrec de l'empresa Tevasental. També hi haurà especial atenció a les cruïlles.


La finalitat amb aquestes intervenciones és crear "un espai més còmode i segur per a vianants i bicicletes, fomentant noves alternatives de mobilitat que facilitin la distància entre persones", especialment en el context actual de pandèmia. A la vegada, que ha de permetre "reduir l’accidentalitat, afavorint la sostenibilitat, potenciant l’ús de mitjans de transport sostenibles que redueixin les emissions de CO2 i el soroll".


Aquest canvi a l'eix "s'aconseguirà" un "connector interurbà ciclable des de la carretera de Matadepera fins a Barberà", així com dins de la ciutat, "millorar la connexió intermodal amb les estacions ferroviàries de la Creu Alta i Sabadell Plaça Major" i també la mobilitat per enllaçar centres educatius de Primària i Secundària, entre d'altres plantejats des de l'Ajuntament, 

Altres notícies que et poden interessar




 


 

Participació