10
d'octubre
del
2020
Les primeres proves per augmentar la freqüència de trens en hora punta de la línia S2 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) començaran durant el primer trimestre de 2021. Així ho ha dit el president de l'ens públic, Ricard Font, aquest divendres en la visita al futur aparcament de l'estació de Sabadell Nord.
Font ha explicat que els combois ja han arribat i s'encetaran els assajos perquè "hi hagi un tren cada cinc minuts" des de Sabadell cap a Barcelona. Una millora que ha situat en les obres dutes a terme l'andana de Plaça Catalunya, a Barcelona. Unes intervencions "d'uns cinc milions d'euros que no és només per a la gent de Barcelona, estan pensades per oferir aquesta millora" del servei i ha afegit "sense aquesta obra no seria possible".
Ha garantit que fins que "no tinguem tota la seguretat que funciona" no hi haurà més freqüències. "Posar un tren cada 112 segons en una via construïda el 1919 cal optimizar la via" i ha continuat, "necessitem que siguin molt fiables".
També ha comentat que els trens de l'any vinent circularan amb energia solar "per moure els trens". Una aposta, tal com ha recalcat, que "afavoreix la transició energètica".
Font ha explicat que els combois ja han arribat i s'encetaran els assajos perquè "hi hagi un tren cada cinc minuts" des de Sabadell cap a Barcelona. Una millora que ha situat en les obres dutes a terme l'andana de Plaça Catalunya, a Barcelona. Unes intervencions "d'uns cinc milions d'euros que no és només per a la gent de Barcelona, estan pensades per oferir aquesta millora" del servei i ha afegit "sense aquesta obra no seria possible".
Ha garantit que fins que "no tinguem tota la seguretat que funciona" no hi haurà més freqüències. "Posar un tren cada 112 segons en una via construïda el 1919 cal optimizar la via" i ha continuat, "necessitem que siguin molt fiables".
També ha comentat que els trens de l'any vinent circularan amb energia solar "per moure els trens". Una aposta, tal com ha recalcat, que "afavoreix la transició energètica".