L'alcalde de Barberà s'oposa frontalment a la construcció del nou hangar a l'aeroport de Sabadell

Xavier Garcés ha enviat dues cartes una al director de l'Aeroport, i una altra, al Departament de Territori per deixar clara la preocupació del consistori pel benestar de la ciutadania barberenca

Sergi Baixas
06 d'agost del 2020
Actualitzat el 09 d'agost a les 22:38h
Aeroport de Sabadell
Aeroport de Sabadell | Norma Vidal
L'Ajuntament de Barberà del Vallès manifesta el seu malestar per la construcció d'un nou hangar a l'aeroport de Sabadell. Es tracta de la nova instal·lació de l'escola de formació de pilots EAS (European Aviation School Barcelona) que permetrà albergar les 13 aeronaus monomotors i bimotors de l'actual flota de la companyia i ocuparà una parcel·la de més de 1.300 metres quadrats.

Davant d'aquest fet, l'alcalde de Barberà, Xavier Garcés, ha dirigit dues cartes , una a l'aeroport de Sabadell, i una altra, al Departament de Territori i Sostenibilitat, per deixar clara la preocupació del consistori pel benestar de la ciutadania barberenca.

A la primera carta, dirigida al director de l'aeroport de Sabadell, José Andrés Domínguez, l'alcalde retreu que "donada l'afectació de l'increment de vols formatius que incidirà notablement sobre la població de Barberà, hauria estat oportú que s'hagués informat de dita ampliació". En el text, Garcés recorda que "s'accepten els beneficis que comporta l'aeroport sobre seguretat i atenció sanitària d'emergències", però no entén que no només no es minimitzin els riscos, "sinó que s'incrementin amb noves ampliacions que afavoreixen únicament els interessos privats d'una minoria sobre el benestar d'una majoria". L'alcalde demana que es "reconsideri" la decisió de permetre la construcció unilateral del nou hangar.

Per altra banda, a la segona carta dirigida al conseller del Departament de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, l'alcalde considera "del tot inacceptable que des de la Generalitat de Catalunya no es vetlli pel compliment dels pactes assolits en les diferents instàncies de control i de seguiment establertes". Garcés recorda que "no serveix de res posar nous sonòmetres per tenir dades sobre la contaminació acústica si el què s'està primant paral·lelament és l'increment de dita contaminació". La carta finalitza amb la "petició històrica del tancament de l'aeroport de Sabadell i que, mentre no sigui factible, es disminueixen les seves afectacions a les poblacions veïnes, com és el cas de Barberà.