Grifols compra el 10% d'una plataforma especialitzada en la comercialització de productes sanguinis

L'import de la inversió no ha transcendit, tot i que fonts de l'empresa detallen que no es tracta d'un import "rellevant"

Grifols
Grifols | Europa Press
NacióSantCugat
24 de juliol del 2020
La farmacèutica catalana Grifols ha adquirit el 10% de Bloodbuy, una plataforma nord-americana especialitzada en la comercialització de productes sanguinis a través del núvol. L'operació permetrà a la companyia amb seu a Sant Cugat, controlar una cadira al consell d'administració d'aquest "marketplace".

La plataforma, que es troba a gairebé 30 centres independents de donació de sang dels Estats Units i en diferents institucions mèdiques del país, permet als proveïdors sanitaris complementar les seves necessitats de components sanguinis i reduir els costos de cada transacció. L'import de la inversió no ha transcendit, tot i que fonts de l'empresa detallen que no es tracta d'un import "rellevant".

Segons el responsable d'innovació de Grifols, David Bell, l'"empresa sempre ha mantingut l'interès en el potencial de les tecnologies digitals per transformar el model sanitari". En aquest sentit, apunta que Bloodbuy "ofereix una oportunitat única d'utilitzar la tecnologia per assegurar que els components fonamentals de la sang arriben als pacients que els necessiten de forma ràpida i eficient".

Grifols destaca que la pandèmia ha jugat un paper clau en la implementació de tecnologies que agilitzin la distribució de productes sanitaris. "La nostra plataforma ha desenvolupat una tasca fonamental per connectar diverses zones i crear una xarxa digital integrada de centres de donació de sang i hospitals", ha remarcat el fundador i conseller delegat de Bloodbuy, Chris Godfrey.