Santa Perpètua proposa contemplar la Ronda Sud de Sabadell al Pla de Mobilitat del Vallès

Reivindica que amb la futura estació al municipi es faci un intercanviador entre les línies R3 i R8

imatge d'arxiu de la carretera que enllaça Sabadell i Santa Perpètua de Mogoda
imatge d'arxiu de la carretera que enllaça Sabadell i Santa Perpètua de Mogoda | Ajuntament de Santa Perpètua
NacióSabadell
22 de juliol del 2020
L’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda està ultimant la presentació d’al·legacions al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) i contempla l’estudi de la Ronda Sud de Sabadell, que enllaci el polígon de Can Roqueta amb la zona de Santiga i l’àrea de l’aeroport.
 
A més, en la carretera que uneix la capital vallesana i el municipi, la B-140, la construcció d’una rotonda a Can Sabau, la duplicació a dos carrils, la creació d’un camí de vianants segregat i un carril bici amb accés als polígons, així com l’accés a peu a Santiga. També ha posat sobre la taula remodelar els accessos 18 i 19 de l’AP-7.
 
En l’aspecte ferroviari ha suggerit que s’aprofiti la futura estació de la línia R8 a la localitat perquè es faci un intercanviador entre aquesta mateixa línia i l’R3, així com l’impuls de la intermodalitat bus-bicicleta-ferrocarril d’aquesta nova infraestructura.
 
D’altra banda, preveu incloure una petició perquè es “reordeni” el sistema viari de la C-17 i la C-33 per evitar l’increment del trànsit de al futura terminal intermodal de mercaderies del Vallès que es farà a la Llagosta i un accés d’ample internacional, una millora que també ha demanat per a la planta d’Alstom.
 
El consistori ha posat èmfasi en la millora de la mobilitat i l’aposta per la sostenibilitat, no només per l’emergència sanitària provocada pel coronavirus, també com a lluita contra el canvi climàtic.