Sabadell dibuixa una xarxa de Rodalies dins el municipi com la de FGC al Pla de Mobilitat del Vallès

El consistori presenta una quarantena d'al·legacions

L'entrada a l'estació de Sabadell Centre
L'entrada a l'estació de Sabadell Centre | Ajuntament de Sabadell
10 de juliol del 2020
Actualitzat el 12 de juliol a les 14:08h
L’Ajuntament de Sabadell ha presentat al·legacions al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) i ha ideat una xarxa ferroviària de Rodalies, dins la trama urbana, com la que s’ha generat amb l’ampliació del Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Això es traduiria en l’aparició de tres estacions: a Can Llong, al Taulí i a la Gran Via, a l’altura de la Rambla.
 
L’alcaldessa de la ciutat, Marta Farrés, ha explicat que es tracta “d’un model similar” el que ja hi ha amb FGC i que permetria una millor mobilitat de la ciutadania. Farrés, però, ha situat l’urgència en la construcció de l’estació de Can Llong, “ha de ser una prioritat absoluta”. Ha augurat que “amb el canvi de dades que tenien”, en referència Renfe, que no disposaven de la “ràtio real”, ha determinat, s’espera que es modifiqui el criteri i passi a ser una preferència.
 

Les estacions actuals a la ciutat i les projectades al PEMV Foto: Ajuntament de Sabadell


En matèria de transport públic, també s’ha reclamat més presència de trajectes semidirectes de l’R4 i ha recuperat el projecte, presentat a finals de 2019, perquè aquesta mateixa línia arribi a l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat. Així com es culmini l’enllaç entre la capital vallesana amb Santa Perpètua Mogoda arran de la construcció de l’intercambiador.
 
També ha mostrat el seu suport a la construcció del túnel d’Horta perquè els FGC arribin a Barcelona des del Vallès i ha insistit en l’elaboració de l’estudi de viabilitat per perllongar l’S2 fins a Castellar.
 
Quart Cinturó sense impacte
 
Farrés ha demanat més concreció en la construcció del Quart Cinturó i ha apostat per l’enllaç amb Terrassa, però que no suposi un xoc per al medi ambient i que “coincideixi” amb la Ronda Nord -enllaç amb Castellar- per “evitar un doble impacte”. Una trama que seria a l’altura de les instal·lacions d’Smatsa i "cobert" en el tram sabadellenc.
 
D’aquesta manera, tal com ha dit l’alcaldessa, “qualsevol vehicle que ve de Castellar o del nord de la ciutat el recondueixes cap a la C-58”, substituint el pas actual per la Gran Via. Una Ronda Nord que s’haurà de complementar amb la de l’Est i la del Sud, posant l’accent en l’aposta municipal pel projecte Portal Sud.

 
En total hi ha 46 al·legacions, de les quals 14 corresponen a la xarxa viària i nou al ferroviari. Van en la línia de “l’equilibri entre el respecte al medi ambient i el vehicle privat” i una aposta del transport públic com a “pes essencial”.