ERC exclou el Quart Cinturó del Pla de Mobilitat del Vallès i aposta per la connexió dels Vallesos

Proposa una línia orbital que uneixi les capitals vallesanes amb la del Maresme

Treballs del Quart Cinturó a Viladecavalls
Treballs del Quart Cinturó a Viladecavalls | Jordi Pujolar
NacióSabadell
29 de juny del 2020
Actualitzat a les 10:46h
ERC del Vallès Occidental i Oriental ha presentat al·legacions al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) i ha descartat completar el Quart Cinturó i ha optat per la connexió entre els dos Vallesos. Ha considerat aquests dos territoris com una realitat i ha proposat "una visió completa del Vallès dins l'àmbit metropolità". 

Per això, ha posat l'accent en "potenciar" el transport públic i "modernitzar" les carreteres, "prescindint de nous traçats", en referència al Quart Cinturó. Ha subratllat que les esmenes presentades "estan en sintonia" amb les que han fet entitats com FEM Vallès, Via Vallès i la plataforma contra el Quart Cinturó. 

Ha suggerit fer "una la línia orbital ferroviària entre Sabadell i Granollers, sense transbordaments, dins de l’eix transversal de Vilanova i la Geltrú fins a Mataró i que pot unir Terrassa, Sabadell i Granollers, amb tres combois per hora i en el traçat de l’actual R8 paral·lel a l’AP7". En un traçat més interior, ha posat sobe la taula "un nou tren tramvia entre Terrassa, Sabadell i Granollers que circularia per Polinyà, Palau-solità i Plegamans i Lliçà de Vall, que permetria donar a servei a centres de gran afluència com l’Hospital de Terrassa, la Mancomunitat i Mercavallès, així com el Complex d'Ègara" dels Mossos.

També s'ha projectat una millora dels accessos als grans eixos i la consolidació d’una xarxa de bicicleta a través dels següents eixos: el Tenes, el Congost, Bigues-la Garriga, Granollers-Cardedeu-Sant Celoni, Cardedeu, els dos Vilamajors (Sant Antoni i Sant Pere), l’eix Caldes-Lliçà d’Amunt i Canovelles-Granollers.

S'ha apuntat la possibilitat d'eliminar els peatges d'ambdues comarques i la instal·lació de la vinyeta catalana i, per últim, s'ha demanat l’elaboració de plans específics de mobilitat en els grans centres de trànsit: Terrassa-Sabadell, Granollers i Sant Cugat-Cerdanyola-Ripollet.